Selasa, 13 Julai 2010

PANTAI

Petang jumaat lepas pegi pantai i.rama. Bosan anak2 duk mengajak. Lagi now kan musim ombak ala2. Sedang elok la anak nak mandi manda. Tak bahaya sgt. Nak jaga pun senang.

Tapi petang jumaat mmg org ramai giler sokmo2 kat situ. Hari cuti tambah2 lg ada pasar malam yg agak besar kat situ. Kadang2 3 kali pusing baru dapat parking. Mmg kalo nak pegi situ, wajib bawak kancil. Senang nak nyelit parking. hehe


Dina dengan uniform mandi manda. Wajib nak pakai baju ni kalo pegi mandi kat mana2. Layan.



3 beranak gigih tangkap ketam ragi.


Rupa wajah anak ketam ragi.




Mek?

Malas nak belengas kan badan, tunggu tepi pantai je lah, sambil pose2 manja. ;P


So, bosan menunggu, wajib la carik2 apa yg boleh di makan yer dok? Kat tepi pantai tu macam org berniaga ngan motor, takperlu susah payah jalan jauh carik makanan. Aiskrim, rojak buah, satar, lokceng (sate ikan) dan mcm2 lg lah.


Oke, memula kita bantai satar dulu. Sedap jugak la ngan tekak mek. Layan.


Abih satar kita tengok pulak benda lain. Oh, lokceng pilihan anak bujang, maka nya wajib la beli. Asyik merungut lapar jer.



Malam tu semua keletihan dan tido awal. Bagus!

12 ulasan:

Biarlah rahsia berkata...

kv...kami pun pi pantai jugak hr tu...tk jumpa plak yea.

honeylanz berkata...

pg pantai..angin sepoi² bahasa..beshh

atty's berkata...

gi pantai memang seronok lagi le budak2

KV berkata...

kak bie,
dh abih pantang ke kak?

has,
beshhh..tp lps tu melekit. Huhu

kakty,
mmgbudak2 seronok sgt2.:P

Mummy Dasy berkata...

alahai lamanya x gi pantai..

fatenton berkata...

salam ziarah..
pantai irama tu kak mana kak?
alahai sedapnye nampak satay ikan tu..

noniey berkata...

sedapnya sate ikan tu.. tapi skrang ni dah susah nak jumpa.. kat pasar malam mesti ada kot kan

Mommy Lyna berkata...

bakpo la set2 ni berehi bennar tunjuk gamba makene time2 kawe tengoh lapaaa niiii

fabulous.farah berkata...

dekat ngan rumoh PIL ni..huhu. lokceng!!!

KV berkata...

Dasy,
ha, silakan bawak anak2 sblm puasa ni. Hihi

fatenton,
kat bachok, kelate

noniey,
mebi ada kut?

lynna,
ops..sowiii. haha

farah,
wah mertua mu org situ kah?

TopsyTurvyMum berkata...

lokceng tu sate ikan kahh??
sedappnyaaa..payah dah nak jumpa skang kan??

KV berkata...

TTM,
kalo tepi pantai irama mmg senang nak dapat.