Isnin, 10 Mei 2010

PIZA MEGI

Makanan Yang sungguh tak berkhasiat yer. Jangan kutuk. Hehe.


Memula rendam megi kasik lembik dalam ayaq panas. Aku suka crunchy, so tak yah rendam lama.





Kepuk telur 2 bijik dengan perencah megi kari. Kasi blend bersama. Dah sherashi bersama tu, taruk la megi rendam tadi.




panaskan kuali leper. Taruk jer. Api sgt perlahan yer kawan2, nanti hangit telur tapi kat dalam tak masak kaedahnya.



dah garing dua2 belah muka, angkat la. Begini lah jadik nya.




Dah feeling2 makan pizakan, wajib la potong ala2 piza. Wakaka







Oh akan tetapi tetap jugak gigih masak singgang tulang untuk enchik hubby!



Sekian, resepi 'best' dari Dapur KV. Haha

13 ulasan:

Aku Bukan Bidadari berkata...

rajin betui kak ni..

KV berkata...

tiara,
takat masak megi takde maknanya tiara oi. Hehe

marinahunny berkata...

hahaha mcm best je..mk piza tu cicah sos x?

Jasfyra berkata...

terliur aku weh...

rina berkata...

giler sedap napok pizza maggi tu. nak try buatlah nanti

superheroes' mom berkata...

sedapnya piza meggi! zaman student dulu slalu masak ni... hmmnn, dah terbau2 dah ni....sodap sodap

fabulous.farah berkata...

ouhh..mcm murtabak megi.sedap!

Zareda Norman berkata...

kalau nak berkhasiat gantikan meggi tu dengan spaghetti dan guna rencah sos spagheeti.. confirm sedap dan berkhasiat

TopsyTurvyMum berkata...

mmg best wooo..
pernah jamu minah salih pizza megi ni...perghhh dia sukak! hahaha

tetiba rasa nak buat gak...

atty's berkata...

macam sedap je pizza maggi ..leh terai.

eynda berkata...

Waaaaa...nak try buat malam ni yeaayyy :-D

KV berkata...

marina,
ikut suka. Cicah sos pun ok, mkn mcm tu pun oke. Hihi

zura,
wajib mu buat! Haha

rina,
pejam mata jer. Buat lah. Wakaka

superheroesmom,
bau dia mmg mengancam

farah,
a'a, sesetengah org panggil murtabak megi.;P

kak zar,
tp tekak teringin nak makan hat megi.;P

TTM,
jgn lupa wedges mu taim memasak oke!;P

kakty,
try jgn tk try. haha

eynda,
hihi...mesti try buat tu!;P

knv berkata...

tak pernah cuba pizza megi nih. nampak menarik pulak :P