Rabu, 28 Oktober 2009

WAHAI PENCURI

Ini tin milo aku. Aku beli milo tin ni utk minum di ofis. Di kala perut kosong. Boleh pekena milo kosong panas ngan biskut dulu.





Aakan tetapi, baru dua kali jer aku pakai. Seminggu tak minum, tgk2 dah tinggal suku milo dalam tin. Binawe betul pencuri. Milo pun nak curi ker? Beli sendiri lah.



Geram sangat, aku tulis kat penutup tin. Memang macam budak2 aku tulis. Hik hik. Sengaja. At least masa pencuri tu nak ambik, dia baca. Kan.


Harap - harap busung lah perut engkau wahai pencuri yang tak tahu malu. Orang macam ni pun ada. Letihhhhhh!!!!!

tambahan: Milo ni aku simpan kat laci sendiri dan siap buh dlm plastik. Cuma laci tak berkunci. Lain la kalo aku letak kat pantry. Dah byk kali makanan aku hilang (juga simpan kt laci sendiri). Dan kawan2 lain pun hilang segala mak nenek makanan dorang. Sbb ofis aku ada pantry jer. Segala mak nenek yg nak dimakan dan diminum, sendiri beli.

Salam sumbangsih
KV & Co

17 ulasan:

CuTeMiUt78 berkata...

oh..oh.. sapa curi.. nanti perut busung.. padan muka.. eemmm bagus2 KV.. ko tulis camtu.. biar takut pencuri tu nak curi kan

Hanisumayyah berkata...

Alahai..sian pencuri tu...takut dia bila baca agaknya...


Tapi...kalau KV tulis, "yg ko ambik aku sedekahkan ajer, kalau ko takde duit nak beli, minta izinler dulu", ..terharu dia gamaknya...


Jgn marah KV..sesajer jer..

pB berkata...

halal jer lahhhh



lengkali simpan kat meja sendiri...

KV berkata...

rina,
ahahah..bukan dia takut pun. Saja aku lepas geram.

kak salwa,
hik hik..tak marah pun kak.
Malas nak sedekah kat dia sbb mmg hati tak ikhlas.

KV berkata...

kak Pb,
mmg dah simpan dlm laci tau. Siap sorok. Boleh dia pi cari. Mmg gigih ler. Malas nak halal kan sbb sokmo jadi lagu tu. Ni jer saja nak blog kan sbb takde modal nak goreng. Haha.

zailamohamad berkata...

lain kali akak kn kunci laci tu..tapi kalau hilang juga..sah memang psiko pencuri tu..

chik star berkata...

erk.
lar sorok lam laci sendiri pon org tuh bole tahu ye kak.
dasyat la die kn.

xsegan ke.
sape la punye keje tu.

MommyCT berkata...

hoho---baik nye warning.
Micky Mouse pun takut baca tauuuu...karang busung...ar ar ar .

Tegar sungguh pencuri milo ni..dah bungkus bubuh dlm laci pun still nak amik.

KV berkata...

zaila,
laci yang boleh kunci tak muat tin milo tu. Huhu

chik star,
mmg gigih punya orang. Carik makan kata kan. Haha

Mommy CT,
hiks..mickey mouse pun tau takut. Hahaha

my little family berkata...

jgn2 ada toyol/ hantu raya dakkkk? hehehe

J@J@ / Bini The Rock berkata...

looorr...ingatkan KV letak kat Pantry milo tu..mmg sah2 la kena kebas..

rerupa dlm laciiii!!

melampau la klu dlm laci pon org kebas..ni dah mmg 'nak cari pasal'..

x(

Diana (Mama Adam Mukhriz) berkata...

sabojela .. milo pun amik org punye .. sebab tu sy letak dlm bekas + letak kt laci meja sendiri .. ok jer ;-)

kirana berkata...

tak pon tulis jer kat tin tu
"makanan tikus hehehe"

noniey berkata...

hahahahahhahahahhhahaaa.. padan muka pencuri tu

KV berkata...

MA,
kv rasa toyol ada rambut.

jaja,
dia kebuluran kut. Huhu

diana,
kt meja sendiri pun kena kebas dik. Seksa oh!

ana,
tulis racun tikus ok tak? Hihi

noniey,
ntah la, agak nya dia tergamak lagi tak nak curi?

d.a.m.i.q.u.l.a berkata...

haha comel betul warning jgn kasi curi milo tu

lailasani berkata...

salam kenal...
hoh.. melampaunyeee pencuri itu...
tak takut dia jadik darah daging ekkk... hishh...