Selasa, 5 Mei 2009

JOM KE PANTAI

Kadang2 mmg takdak idea nak bawak anak pegi jalan2 ke mana. Asyik kb mall, tesco. Pastu mati kutu.

Bila tanya danish, mamat kurus tu sibuk nak gi pantai. Layan je lah.

Mula2 sampai pekena colek ikan celup tepung, fish ball dan air nyiur. Sungguh nyaman. Tapi dina dah sibuk tak sempat nak makan dah. Tgk bola nak bola. Tgk kuda nak naik kuda. Tgk paraglider pun sibuk ajak pi dekat dan tgk pantai dah tak sabar nak mandi. Nak feel makan sedap2 pun tak boleh tau.







Abah dorang je lah yg melayan. Aku malas nak belengas. Jadik kamerawoman sudah. Air pun tgh surut dan takdak ombak. Best betul 2 beradik tu bercanda. Ajak balik pun dina takmo. Sampai dah terketar ketar naik biru dah bibir dia. Last2, kena kendong ngan abahnya. Tu pun menggelupur nak turun. Haish!!

11 ulasan:

Zareda Norman berkata...

Kak zar sefamily pun dah lama tak ke pantai..

bes juga sesekali layan angin laut pulak

Mas berkata...

thank u kasik idea...aku nak ajak mak ayah aku n nurin ke pantai pu3 kat melaka. Ngeh3

oren... berkata...

oklah tu g tepi laut..nak2 plak yg bersih..

kami kat sini, asik2 p playground saja..pantai, jauh la plak..lgpun, nak yg bersih nuh, kat tjg bungah..jauh wooo...

HappyIrfa berkata...

BUDAK2 JUMPA AIR MACAM MAK MAK JUMPA SHOPPING KOMPLEK.hehe

atty's berkata...

salam kv...lom pernah rasa colek ikan celup tepung tuh sedap ke..?

KV berkata...

kak zar,
sokmo danish tu ajak pegi pantai.

mas,
ahaha..idea best kan.

oren,
pantai plg dekat ngn rumah aku pun 30 minit perjalanan. Tp ok lah.

irfa,
ahahaha... mmg pun

kty,
kami mmg gemar ikan celup tepung. Kat rumah pun slalu buat.

Mama-Danish & Sarah berkata...

Sabtu lepas aku ke pantai cherating. Punyalah ramai orang datang bercuti. tak sempat kami nak main air laut, ujan dah turun. Yg bestnya, cik abe sponsor beli baju kat situ untuk aku dan anak2. alang2 orang dah nak belanja, aku borong sampai 2 pasang. hahaha.... Danish ngan Dina tak kutip siput ke??

my little family berkata...

KV : klu p pantai Irama lagi, umah MA kat sebelah balai polis Bachok tu..yg kaler kelabu /putih byk pokok bunga tu..hehehe (tepi jalan jah)
**dekat tu ada pokok kemboja tu...

Mrs LVoe berkata...

sha suka g pantai tp hubby boring hari2 tgok laut bile keje :-(

shuzana berkata...

bestnyer bermandi mandi kt laut..shu dh lama tak g pantai..tgg balik mesia la jawabnyer..

~~ciklinn~~ berkata...

itulah linn tingat dulu masa duk kuantan asal tensen kan terus gi pantaii rasa tenang jer pale otak nie...

seronokknya lahai duk sana kan... pantai pun bersih... kat sini nyer pantai berlumpur.... huhuhuh