Ahad, 22 Mac 2009

KENDURI SITU SANA SINI

Nama lagik cuti skolah kan. Bulan maulud lak tu. Harus lah berkenduri sakan situ sana sini. Aku fokus hari jumaat kat rumah akak aku dulu.

Tgh hari buat solat hajat sempena dah 7 bulan akak ipar aku peknen. Majlis setat lps solat jumaat. Menunya, gulai itik, kerutup kambing, ikan gelama goreng, ayam percik, acar jelatah dan agar2. Akak aku malas nak buat kerabu sarang sbb menu dah byk. Frust aku tau.

Gegambar sekitar majlis solat hajat.





Malam pulak sambung ngan maulud dan tahlil. Menunya ayam percik, gulai daging campur kentang, acar jelatah, ulam2 dan budu, sambal dan petai jeruk. Wakaka. Eksotik ajer.

Aku tak sempat snap gambar. Sibuk lah katakan. Hehe.

Walo bagaimana pun aku berjaya jugak skip nasik. Yay!! Makan lauk ajer. Jadik kucing. Balik rumah dah 11 lebih. Penatnya. Tapi mmg happy sebab dapat berkumpul sedara mara. Mmg best lah.

4 ulasan:

CuTeMiUt78 berkata...

emmm... memang seronok kan bila dah berkumpul ramai2.. oh kat sana buat solat hajat ya...klu pregnen 7 bulan.. kat sini buat lenggang perut.. kira cam adat gak ler..

yuyee cap limau berkata...

kak KV sedapnyer ayam percik..dah lm x mkn...sedeyy

KV berkata...

cute,
dedulu mmg lenggang perut. Tp tradisi dh ditukar jadikan solat hajat.

yuyee,
hik hik, akak tau makan jer. Buat tak pandai.;)

cokolat berkata...

kerutup kamben tu apa?