Ahad, 22 Mac 2009

KENDURI LAGI

Sambung lagik cerita kenduri.

Hari sabtu lak. Tgh hari gi makan kenduri rumah sedara hubby dekat Padang Luas, Jerteh, Terengganu. Wah, bunyi mcm jauh kan. Dlm sejam lebih gitu ler. Makan kt rumah sedara hubby ni mmg aku pulun habis. Cuma skip nasik jer. Aku taram kerabu sarang, teresek jantung pisang, dan gulai kawah. Sungguh mabeles. Siap bertambah kerabu sarang lagik. Nak tambah gulai kawah malu lak rasanya. Hihi.

Terlanjur dh ke situ harus MIl ambik kesempatan ziarah sedara mara kan. Dina excited banget tgk anak monyet. Siap takmo balik tu. Minah tu, dasat sungguh. Siap main pasir bagai ni. Sungguh tidak makan saman.

Pengantin. Sedara hubby belah lelaki. Pompuan nya cantik sungguh. Awat lah aku nikah dulu takdak gaun bagai ni. Huhu. Sungguh comel dan angan2 di situ.



Balik tu anak2 bantai tido. Kami lepak jer. Walopun mengantuk takut terbabas sbb lps solat asar nak pi kenduri rumah besfren huha huha aku kat pengkalan chepa. Dah janji dgn geng yg sorang lagik.

LPs asar kami keluar. Singgah pasir tumboh belikan selipar untuk danish. Mamat tu kan lasak sikit. Cepat sgt la putus selipar dia. Tapi bila dh belikan abang, si bapak tak sampai hati tak belikan untuk adik. Beli lah jugak untuk adik sepasang. Jalan ke kota bharu masih lagik jem. Huru hara lah kota bharu kalo musim cuti skolah. Tension weii!! Sampai rumah alynn dah 6 lbh. Membebel minah tu kami lewat. Dia dh penat giler. Hahaha. Rasakan penangan berkenduri. Serik tau. Tp serik2 pun ttp berkenduri bila sampai masa kan. Hik hik

Tp aku ttp tak ambik nasik. Makan chiken wing ngan kuih cara jer. Nasib baik air sirap limau. Lebih masam, manis kurang. Sedap.

Sudah makan tu sambung sembang. Lagi dah takde tetamu dah. Bila jumpa geng (nasib baik hubby aku kamceng gak ngan hubby2 geng aku, kalu dak mmg tak merasa lah nak melepak borak2). Pastu sesi kutuk mengutuk anak msg2. Kami mmg giler2 skt. Yg teruk kena kutuk harus lah dina sbb minah tu mmg giler main pasir. Sampaikan mempengaruhi anak2 org lain. Wakaka. Letih tau mek dina tu. Kat mana2 pun mesti nak main pasir. Hilang vouge!!





Anak2 aku berebut cenderahati. Bekas coin yg lawa sungguh. Terkesima aku.





Azan maghrib kami beransur pulang. Sukma ajak singgah solat rumah dia (dekat2 tu jgk) tapi aku tak tahan ngan kelasakan dina, malas lah nak menyinggah. Terus bernagkut balik. Entah bila nak jumpa jumpi mcm ni lagi.

11 ulasan:

Mrs LVoe berkata...

cantik yea purse coin tu.

KV berkata...

sha,
a'a..comel jek.

~~ciklinn~~ berkata...

cantiknyer goodies dari perantin tu.... comell jerk....

F A R Y N berkata...

ko teringin pakai gaun camtu kak?
ko tunggu la anivesary yg ke 10..
ko pakai la...hohoohoh

shasha berkata...

haah...pengantin sgt comel...!

Mummy Dasy berkata...

comey purse.. la ni mmg byk kendurikendara...

KV berkata...

linn,
comel sungguh.

faryn,
wakaka..buang tabiat dah tu.

shasha,
iyer, sungguh comel dan sungguh jeles.

dasy,
makanya, hari ini (isnin) tamat lah sesi kenduri kendara.

- tety - berkata...

huhuh kv, ms tety nikoh dulu pun x paka gown2 nih... muahahah

cunss arr ole2 fr pengantin...

CuTeMiUt78 berkata...

ha'ah kan sama ler kita pun sana sini sibuk kenduri je

adanz berkata...

oh kg padang luas iteww kampung tanah tumpah darahku. patut la mcm penah nampak pengantin itew... dimanakah sebenarnya kenduri iteww???

adanz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.