Isnin, 23 Mac 2009

AKHIRNYA BERJAYA JUGAK AKU BELAJAR JAHIT SULAM PINTAL

Hihi..sungguh suka hati dan excited aku.

Minggu lps, geng sengal aku dtg ofis. Ada keje lain benornya tp aku telah memaksanya mengajar aku jahit sulam pintal. Makanya kelas jahitan berlangsung dalam tempoh tak sampai sejam pun.

Memula tu aku mmg blur giler. Kena kutuk kaw2 baru nak 'nampak' sikit2. Hik hik








Contoh jahitan kat tudung dorang. Mmg dah pro dah mereka2 ini. Jeles aku!!





Sebab aku kan masih amatur sgt2. Aku cuba jahit yg simple2 dulu. Ni contoh yang aku tgh buat sekarang. Projek pertama aku lah kiranya.



Ish..tak sabar nak ikut kawan aku ni pi beli kain bawal kt kedai yg dia biasa dok beli tu. Entah bila nak on tatau la.

Oh ya, nanti aku dh pro aku ajar korang pulak k. Mmmuaaahh!! Wakakaka

21 ulasan:

Mummy Dasy berkata...

wah kak x lama lagi akak pro ah tu.. yg akak baru wat tu pun dah cantik.. nnt ajar kite lak ye..

Ummibatrisya berkata...

KV,

ummi tak nak belajar, tapi nak tempah

tangan ummi keras sungguh dengan jahitan-jahitan ini

tangan bangku :)

cokolat berkata...

ooo... sulam dekat tudung bawal tu ehh? santekkkk.... :)

KV berkata...

dasy,
takleh nak jadik cikgu lg. Tgn masih keras.

Ummi,
waakakak..nampaknya ummi kena tempah ngan org lain lah. Hik hik

cok,
a'a, sulam kt tudung bawal tu.

SUZIE APAI berkata...

kretip jugak tu....sy bab2 jarum menjarum ni mmg kurang pandai ler...

lps ni bleh la jahit tudung sendiri...save tu...kita bleh order deh?

sya berkata...

KV sulam tu dah ada sejak dulu2 kan.. mcm sulam yg dibuat oleh arwah MIL utk alas meja kat rumah kak sya

~dARlee zURiS~ berkata...

wahh..dh pro ti blh ar wat bisnes lak kak
hehehee...

- tety - berkata...

wahh mantopp arr pasnih semo tudung bunga smocking la kv paka... huhuhu

HappyIrfa berkata...

tahniah dah berjaya jahit sulam pintal,aku cuma pakai tudung segera.malas nak pakai bawal,sbb aku kurang rajin nak menggosok pepagi..hehe

Ma_sUyinFiqah berkata...

tangan aku keras ler..aku bab masak jer bole..bab2 kraftangan mang jadi kerastangan.

yuyee cap limau berkata...

oh kak nnti jd profsional la..bakal mak mertua kite pon jait gak tudung kite yg carikan pelanggan..hehe,smbil myelam minum air..uhuk2(batuk)

marinahunny berkata...

wakakaka kv..mek nak belajar jugakkk!!!!

Zareda Norman berkata...

KV

semoga sukses.. hehhe

sekarang ni zaman berjimat cermat..

Kakak ipar kak zar pun jahit tudung aryani tu sendiri modal tak sampai RM10 pun, aryani jual sampai RM99.. cekik darah sungguh

atty's berkata...

kv.lepas nie leh jaitkan tudung kty lak.hehehhe..

tak lama lagi mesti kv pro..

i.am.belle berkata...

wah aku suka tgk arrr. cantik comel jahitan itu.

walaupun aku rock metal aku suka gak bab jahit menjahit ni. hihihihihi

KV berkata...

suzie,
nak pakai sendiri pun blom lepas ni. Hahah

kak sya,
mmg sulam ni dah berzaman, org dulu2 semua pandai buat kan.

zuris,
wah, bisnes kah? Hik hik. Kasi akak pandai dulu lah.

tety,
ikut tahap kerajinan lah. Tgh kemaruk ni boleh lah layan.

irfa,
muka aku tak sesuai lah pakai tudung segera. SEmua org kutuk. Bengang tau!!

mas,
aku pun keras tangan tau. Teruk kena kutuk.

yuyee,
wah, hebat tu. Nak belajar ngan dia boleh tak? Hihi

marina,
nanti aku pro dulu (ntah biler tatau) Hiks

kak zar,
ye lah, kv teringin nak belajar jahit baju kurung sendiri. Byk save bajet tu.

kty,
ahahha..gelak duli. Tak pe, sementara bersemangat ni, kv buat. Dah malas nanti tatau ler.

KV berkata...

belle,
harus ko kretip ni!!! Jeles aku!!

kirana berkata...

adoi...saye ni tgn kayu..mmg tak reti bab2 gini..
save bajet kan leh jahit sdiri..tudung sulam tgn ni mahal kan

mummysyafie berkata...

cantik erkk

haslina berkata...

wahh..rajin dia...selamat meneruskan usaha murni tu..

CuTeMiUt78 berkata...

wah.. bagus2.. kena la buat cara2nya bagai kan... so pas ni blh ler buat bisnes plak...