Ahad, 30 November 2008

KENDURI DAN BANJIR

Semalam (sabtu) abang sulung kv berkenduri. Anak keduanya kawen.

Jumaat kv langsung takleh bangun. Tido sepanjang hari. So, pepagi sabtu dah harus lah kena sampai kan. Dah la hujan dr mlm tak henti2. Semua org basah kuyup.

Sesampai jek, tolong alterkan pelamin. Ni lah akibatnya nak jimat belanja. Keh keh keh. Pelamin pun buat sendiri. Kan senang pi tempah jer. Tak yah pening palo. Huhu

Lps tu tugas kv kembali ke rumah Kak M. Hias nasik pengantin.

Gambar hidangan sebelum di punggah ke rumah pengantin. Hujan mencurah2 tanpa henti. Masa ni air dah naik byk tempat. Huhu


Dah la punggah hidangan dlm hujan. Seb baik takde yg terpeleot bagai. Haha. Pastu harus siap kan meja pengantin la.



Khemah jemputan. Maaf gambar gelap sbb pakai phone kamera yg takdak flash. Dah la hari gelap guguk.


Pengantin lelaki dah sampai.


Pengantin perempuan kluar. Hiks


Posing dudlu sblm duduk.

Gambar tah pape.


Hantaran kedua belah pihak. Sori gambar kelam. Hihi


Tuan blog dan anak2.



Dina tunjuk perut dan danish jadik hantu.;P


Nak balik tu, kena riki jalan yg tak naik air. Punya la jauh pusing, siap kena masuk highway. Ambik short cut tapi hampeh, kena pusing balik sbb jalan dah putus takleh lalu. Hoho. Punya lah jauh mcm gi teganu puloks.

Ni yg kv sempat snap. Yg lain2 tak sempat. Gerun melihat air sungai naik dan arus deras.

Alhamdulillah hari ni banjir dah reda walopun ada hujan skt2.


moral of the story:
Jgn lah berkenduri di musim tengkujuh. Siksa wei!!

8 ulasan:

cendawanintim berkata...

cantiknyer tengok lauk pengantin tu..

selamat bermain air KV!!!

shafa berkata...

Kesian nya kenduri msa banjir..kl pengantin seronok la kot..hehehheee

atty's berkata...

SALAM KV..ADA UDANG MANJAT

Zareda Norman berkata...

KV

kak zar pun baru balik dari Kuala Terengganu.. tersangkut kat Marang jer.. hujan sepanjang hari.. ombak kemain tinggi..

Kepok lekor pun mahai seposen sebab ikan tak de

Ungku Nor berkata...

mujur rumah perantin tak banjir..hehe

KAKTINY berkata...

nak ayam golek.. nak ayam golek.. huhuhu.. hehehhe

Nik Ha berkata...

he..he..bak kata supplier buku kat opis k.nik ni, musim sejuk (tengkujuh) ghama oghe kawin.sbb cuti sekoloh kot.k.nik dulu tunang masa bln 11, mmg tgh hjn lebat, mmgla tergendala sket acara. walaupun dkt ttp lambat sbb nak tunggu hjn reda sket.dlm hjn mana leh nak usung htrn lawa2 kan ;)

chik Star berkata...

alahai.
sian rombongan pengantin datang dalam hujan.
tak per yang penting majlis berjalan lancar.
hihi