Isnin, 1 Disember 2008

BERJAGA JAGA

Malam tadi hujan lebat giler (hubby yg bagitau, aku tido mati).

Rumah tok mek (yg menumpang blkg rumah kami tu), naik air takat lutut kt dapur dia. Level rumah dia rendah sket.

Rumah pengasuh dina pun, air naik sampai jemuran (pangkin). Maknanya air tu dalam la. Tapi pagi ni air dah ok. Banjir air hujan kaedahnya.

Mai keje, rata2 kawasan lembah dah penuh air. Sungai ke, parit ke, tali air ke. Hujan tak hent2 cuma air dah makin reda. Sbb air dah masuk sungai dan parit dh. Mlm td air terkejut tatau nak gi mana. Boley??

Tapi kt ofis ni mmg kalut sket ah. Semua kena berjaga jaga. Skuad ronda, bilik gerakan dan bermacam lagik. Havoc dan ada sedikit menarik. Wah!!

Macam kv yg dok jauh ni (jauh gak la wei), kena gak berjaga jaga. Nanti dengar demo khabor air dah melintas jalan utama, harus aku kemas apa yg patut dan balik. Karang tersekat dlm banjir kt ofis ni mmg haru la!! Menangis danish n dina kt rumah nun!!


Ni keadaan kt stesen minyak sebelah restoren tempat kv sarap roti telur dan teh tarik tadi. Depan ofis i dah bajir uols!!


Ni pun pemandangan dari seberang jalan ofis kv gak.


Oh ya, walo pun hujan tgh asyik. Semalam kami sempat pi pos ofis. Alah, depan ofis kv ni jer. Claim rebate. Dapat untung 210 hengget. Best gak tu!


Tapi nak shopping apa hujan bagai ni.

Ok lah uols, kv nak ngikut skuad ronda ni.

Nanti kalo sempat, buleh update bagai lagik.

14 ulasan:

rina berkata...

musim tengkujuh sudah dtg... 'ngarung' airlah ek kv...

saya berkata...

kena jaga2 sekarang. skrg ni tmpt yg tak pernah bnjr pon blh jadi bnjr.. saya takot juga..risau laaaa..

aNIe berkata...

Musim banjir dah mula dah...kalau dulu masa akak duduk kat Melaka...bila hujan tak berhenti memang tak boleh tidor malam...takut air naik masa tidor...habis semua barang2...

Ummibatrisya berkata...

kalau banjir kena pi opis jugak ke?

kalau tak yah pi opis ummi pun seronok nak banjir :)

boleh duduk kat rumah seronok-seronok, tapi kat rumah jangan banjir jugak lah :)

Sue@MamaMaryam berkata...

sempat lg tu amik pic.. siaran langsung ni..hehehe ooo teruk gak banjir belah sana ek... hati 2ek kv.. simpan dl duit rebate tu..nanti kite soping sama2..keh keh keh

Intan Rosnitta berkata...

Rumah mak pun dah naik air kelmarin.. huhu

:P

Ungku Nor berkata...

ada org kelantan citer kat akak, dorang sonok main air banjir..ala2 pesta gitu..hehehe

marinahunny berkata...

hiks,...mcm best je tgk air tu..kv tau round2 jalan ke dlm air tu..larriikkss!

kirana berkata...

hati2 kv...

Aku Bukan Bidadari berkata...

isk..take care..

Mak Su berkata...

kv, take care ya.

bat berkata...

dah lama tak merasa banjir kaedahnya huhu.. kesian gaks yg kena banjir tuh jenuh nak berkemas kans

ita.itu berkata...

nok ko duk mana ek..ganu sana ke..huh lebat ek

Alinlai berkata...

perghhh banjir sudah mai... berhati2 KV...