Ahad, 24 Ogos 2008

BERTANDANG KE RUMAH PEREMPUAN

Hari khamis lak acara berarak ke rumah pengantin pompuan. Belah pagi tu kv singgah ofis dulu sbb nak gi pasar minggu beli buah. Pasar minggu kan depan ofis kv sajourk.

Sampai rumah akak, masing2 dah ada tugas. Kv lak ditugaskan buat pulut semangat. Pes taim 'ara' pulut ni. Kukus nya anak buah kv buat. Ahahaha

Pastu sambung gubah buah. Dan masak makan tgh hari. Dasar tak boleh lapar kan, harus lah kena lunch kt rumah dulu.

Pukul 3 baru semua mandi2 dan bersiap. Jemputan dah penuh. 3.30 semua dah ready. Alah, sepelaung jek rumah pengantin pompuan dari rumah kami. Seberang jalan jek.


Apa2 hal pun, poisng dulu. Ekekeke
Masing2 posing tak nak kalah nih. Kalo u ols perasan, anak2 buah kv lbh tinggi daru kv tau. Harus lps ni byk kenduri kendara kena buat. Fuh!!!


Ok, dah start jalan.

Kv dan anak buah. Sempat 'mengumpat' tu.
Pengantin dipayung kan. Panas weh!



Dah selamat lintas jalan.
Dah sampai kat rumah pengantin pompuan.



Posing dulu sblm makan. Ahahaha
Maksu tersandar kekenyangan. Wakakaka




Ni gegambar lps makan. Kv tak makan pun. Dah full masa lunch tadi.




Boring nunggu pengantin dok posing. Kami pun malas dah, panas lg. So, tukar2 dulang dan siap nak lintas jalan. Balik daaa.


Sebelum melangkah balik, peri2 posing dulu. Jgn gelak tgk hantaran tau. Tu hantaran pompuan utk lelaki. Hampeh jek.


Tolak yg baju bru tua (peknen). Hanya yg tu kakak kv. Yg lain2 tu anak2 buah ku. Masak lah ngan kenduri nanti!Pelamin. Hijau dan pink yg hmmmm... no komen!


Sampai kt rumah masing2 'kerjakan' hantaran. Gambar lupa nak snap sbb dh letih.

Lg 2 hari perlu ditempuhi.

3 ulasan:

cendawanintim berkata...

wahhhhhh, sakan tu berposing...

atty's berkata...

wah kv ramai anak buah..leh kenen nie

mommy lyna berkata...

sebab make gulai, sokmo ceret beret. hari sena sokmo keno MC huhuhu.