Isnin, 28 Julai 2008

MAKAN GULAI

Kalo dekat kelantan, kenduri kawen di panggil atau disebut makan gulai. Sbb nya menu utama hidangan mmg gulai kawah. Takdak nasik minyak, nasik beriani bagai. Gulai kawah, nasik putih dan ada lg sampingannya.;)

Tgh hari ni kv gi mkn gulai rumah sepupu hubby. Anak dara nya kawin. Kebetulan dekat je ngan ofis, so kami mewakili family lah ke kenduri tersebut.

Menunya agak best. Gulai kawah, ayam percik, solok lada, kerabu sarang (rumpai laut), ubi sira dan sambal. Makan sampai senak perut. Hilang diet ku. Huhu

Dah siap makan, harus lah jumpa pengantin dulu sblm blk. Tp pengantin blum bersiap. Tgh kalut dok wat itu iti. So, takdak gambar pengantin.


Pelamin nan indah. Oh, lupa nak snap yg kat bilik.;P


Sisa (ole2 dr pengantin)


Isi beg tu. Mcm2 ada. Telur, bunga telur, pulut dan wajik jugak kipas hiasan. Mek sookaa!!


Opss..ini hadiah kenangan dar kv untuk pengantin. Untuk Na dan suami moga berbahagia lah hendakNYA. Amin.

5 ulasan:

Intan Rosnitta berkata...

Skrg trend org bagi kipas kan kv??

Isshh... teringin pulak nak makan gulai org kawin!!! :(

kirana berkata...

hiks kv...jgn mare naaa nk tergelak bila sebut nk pi mkn gulai..kat kedah kari mmg panggey gulai tapi tak penah lak sebut pi kenduri pi mkn gulai :)

KV berkata...

intan,
ye lah ternd skrg mcm2 org bagi. Byk abih duit tu.

ana,
ahahaha...mesi pelik kan org luar dgr. Tp mmg gitu lah istilah kat sini.

are berkata...

issshhh!!
meleleh air liur dgr kv g mkn gulai..
dah b'kurun ku x mkn gulai bekwoh ni..uuwaaaaa!!!

cendawanintim berkata...

wahhhhhhh, lom cuti skolah dah ader yang buat kenduri yer..