Ahad, 27 Julai 2008

PENAT UOLS

Semenjak 2 menjak ni hari minggu adalah memenatkan bagi kv n co. Byk keje yg nak kena pulun. Takpe lah, untuk kesenangan masa depan jugak. Hihi.

So, hari minggu adalah hari kerahan tenaga sekeluarga. Termasuk danish. Dina dikecualikan. MIL yg jaga.

Pagi jumaat, hari membasuh rumah. Aduyaiii...sakit pinggang. Melepet jek semua. Bergilir gilir dgn hubby menyental debu2 floor tiles tu. Sakit kaki pun ada gak sbb guna asid kan. Tp asid utk mozek la. Tatau la nama canggih dia apa nya.




Ptg nya gi 'makan gulai' rumah sedara arwah FIL. Belakang masjid Muhammadi. Dekat nak sampai, dina tertido lak. Tak sampai hati nak usung dina, so kv tunggu jek dlm kete. Hubby mai nak wat giliran, tp segan la kv nak pegi sendiri. Lepak je dlm kete.

Pemandangan rumah pengantin dari dalam kete.



Pastu gi tesco jap nak beli diapers dina. Masyaallah, ramai nya umat manusia. Terlupa plk yg gomen dh gaji. Tak jadi nak membeli. Malas nak beratur.


Belah mlm pulak, pulun jahit langsir sesikit. Byk lg yg tak siap.




Hari sabtu, sibuk pasang sinki bilik air dan dining hall. Pastu sambung pasang rod kayu langsir. Lps lunch pun sambung lg. Aduyaiii...lotih mak aih!


Pastu gi kebun sbb MIL kecoh suh pi ambik durian. Peraih dah nak mai ambik kt rumah. Solat asar, siap2 gi kedai hardware lak nak beli menda alah piping yg masih blum ckp.

Singgah kedai borong beli barang kedai MIL. Byk brg yg dh habis.

Pastu gi kb mall. Niat nak beli cadar dan diapers dina.

Waahahaha... sales cadar dh habis rupanya. Huhu. Diapers plk rupanya sehari sblm yg ada jualan murah. Harga terbaru tu mmg mahal gila2. Sedih uols. Tak jadi beli. Hihi

layan danish main rides kt capcom.

Pastu gi the store. Yahu yabedabedu. The store sales giler2 pet2. Borong byk2. Yay.

Blk dh isya' baru sampai rumah.

Mek penat uols!

16 ulasan:

lindosh berkata...

umah baru yewwwwwwww

Hijrah1429 berkata...

KV...

takper penat..semangat rumah baru...penat2 pun puas hati...selamat masuk rumah baru..

hanisumayyah

Ungku Nor berkata...

lawo la kaler dinding..ijo tuuu..hehe

Yatie berkata...

wahhh, besarnya umah kv tuh .. umah baru lagi .. jeles .. jeles .. :)

KV berkata...

dosh,
ahahaha

hanisumayyah,
semangat ni! Hihi

kak ungku,
ijo tu kaler master bed room ngan bedroom 1.

yatie,
takde lah besar mana, biasa2 je.

Intan Rosnitta berkata...

Nak siap semua sebelum posa ya kv? Pas tu leh raya kat rumah baru.. Horeyyyy!!!

Zareda berkata...

yoooo.. dah cantik dah rumah KV ek.. mesti hati berbunga bunga nak pindah ni..

saya berkata...

mak datokkk..bosa eh rumah ekau kv.. bertuah badan....

bat berkata...

amboi warna ijou yeww... i like..

sya berkata...

KV .. kak sya suka warna ruang tamu tu.. nampak sungguh ceria

atty's berkata...

penat tp berbaloi tu kv..
besar tol umah..hah..sonok..

KV berkata...

intan,
kalo boleh nak sblm puasa. Tatau ler. Hihi

kak zar,
hihi..penuh bunga2 hatinya, poketnya yg termenung pjg. Wakaka

saya,
alah, sedan2 je. Seang elok dgn kami ni.

mamabat,
hihi...warna kegemaran meks jugek.;P

kak sya,
senang nak sesuai kan kaler perabut dan langsir.

atty,
yer2 penat yg berbaloi.;)

kirana berkata...

wahhhhhhh dah masuk umah baru...cepat2 upload lagi gambar..

iamja berkata...

salam KV.. nak tanya... hat asid tuh apa nama dia ekk.. nak cuci rumah nie. skrang rasa kasar sangat lantai.

Cik Puan Kesum berkata...

lama tak singgah sini.cantiknya umah..beshnya ada umh sendrikkk

go beyond the horizon berkata...

utk lantai mozek atau mar mar panggil Cina buat polish satu rumah kalau boleh sekarang. sebab ianyanya kan membuat lantai berkilat dan licin permukaannya.Kalau lepas polish airi kopi tumpah ianya tak melekat. dan kalau mop senang aja debunya akan hilang. tapi bila polish mar mar akan tahan lama berpuluh tahun tambahan lagi kita tak pakai slipar kasut dalam rumah.

bila dia nak polish tu rumah kena lapang dan kosong. dia akan pakai mesin dan disambung dengan getah air dari paip untuk menyejukan permukkan. dia pakai diamond bit.
ni specialist job. taklah semahal mana kalau dibandingkan kecantikan dan ketahanan mozek selepas polish.
buat lah cepat...
lagi ada anak kecik ada aja yg tumpah.. lama lamamozek bleh discolor. rumah kawan saya dibuat lepas tu hilang debunyanya dan mozek jadi licin terus. tapi lepas tu cuma mop biasa aja. sebb permukaan dh digilap..