Selasa, 29 Julai 2008

HILANG SUARA

Aduyaiii.... Kv hilang suara hari ni. Mcm suara itik dh bunyi nya. Tension bila nak bercakap, kena ulang byk kali sbb org tak berapa nak paham. Nak2 plk kalo bercakap ngan danish. Byk hah? Hah? Geram tul.

Asalnya kv selsema. Perit tekak mmg grrrrrrr. Pastu sambung kv dok puasa ganti kan, tekak dah jd kering sgt sampai nak telan liur pun dh sakit. Last2 tak kluar suara dh. Haru!

Nak muntah dah rasanya asyik dok hisap gula2 strepsil extra srtong dual action. Dpt melegakan kjp, namun kjp je lah.

Apa yg perlu kv buat ek?

12 ulasan:

are berkata...

http://www.fotopages.com/cgi-bin/account.pl?page=2

are berkata...

http://blog.360.yahoo.com/blog-OVYH5P8waaP4eUE8B1pp

bat berkata...

banyak sangat makan buah2 tempatan kots KV.. tuh yg sampai ilang sore..

try minum ayor asam jawa

oren... berkata...

ko bancuh ayaq asam jawa.insyaAllah..

are berkata...

http://aniqyuqe.fotopages.com/

cendawanintim berkata...

pegi doc!

rina berkata...

sakit2 tekok ni... minum air asam jawa sedap gak...

Intan Rosnitta berkata...

Minum air suam yg extra panas (tapi jgn yg terlebih panas pulak!) & minum air asam jawa (jgn letak gula).

Usaha tangga kejayaan!

AppleB berkata...

aku pernah gak ilang suara. totally ilang, takde bunyi langsung akakakakkaka. aku makan gula2 hacks yg kaler itam tuh baru leh kuar suara. ko try je la

Ungku Nor berkata...

air asam jawa pekat + gula batu.
minum taim hangat2 sikit la

ehehehe buleh ar duet dgn ramli sarip camni ;p

Alex Lacey berkata...

semua dah kata tu...air asam jawa saja la ubat dio hehehe....tapi kalu buleh minum kembang semangkuk pun beh jugak...ada lagi ke kembang semangkuk sekarang ni?

Purpleheart berkata...

Cuba minum air asam jawa, jangan buh gula. Atau kumur dengan air garam yang suam..

Tak pun air kembang semangkuk, rendam dalam air panas, bila dia dah kembang buh gula batu skit.. sedap tuu...