Rabu, 6 Julai 2011

MEK KELENTONG JURUJUAL KAD KREDIT

Semalam yu, ai terima call. Nombor KL. Ingatkan apa benda sangat la yg penting.

Dia : Hello. Boleh bercakap ngan Puan KV?
Ai: Saya
Dia: Oh puan. Saya (dot dot dot) dari Tuut Bank.
Ai: Oh ada apa yer?
Dia: Puan ada beli kereta menggunakan loan Tuut Bank ke?
Ai: Yer, ada. Kenapa yer?
Dia: Oh macam ni. Puan dikira sebagai pelanggan bertuah terpilih untuk memiliki kad kredit bla bla bla....
Ai: (ah sudah!!!!!)
Dia: Kad kredit ni bla bla bla........ (sungguh pjg cerita nya). Puan tak payah isi form. Cuma puan taip sikit maklumat dan balas emel kita jer. Boleh saya dapatkan alamat emel puan?
Ai: Alamat emel? Oh, saya rasa tak payah lah sbb saya mmg langsung tak berminat.
Dia: (terkejut) Eh, kenapa puan tak berminat? Bla bla bla
Ai: Before ni saya dah banyak ada kad kredit tapi saya dah surrender kan semua.
Dia: Boleh saya tau kenapa puan stop kan?
Ai: Owh, saya tak pakai kad kredit. Tak pernah pakai pun. Tapi every year saya kena bayar fee termasuk jugak gov tax. So, buat apa saya membazir bayar semua tu sedangkan saya tak pakai pun kad tu.
Dia: Macam ni puan, kad kredit kita ni, kalo puan berbelanja RM 80 dlm setahun, gov tax adalah free (yer ke mamat ni?) bla bla bla.
Ai: Masalah nya, saya tak guna kad kredit. Walopun cinonet 80 hengget tapi saya tak pakai pun.
Dia: Takkan puan tak isi minyak pakai kad kredit?
Ai: Saya pakai cash semua. Lagi pun minyak ke hapa ker, semua pakai duit husband saya. So, mmg tak perlu lah saya pakai kad kredit.
Dia: Owh (terkedu) macam tu. Takpe lah puan. Maaf mengganggu. Terima kasih bla bla
Ai. Sori dan terima kasih eh.

Kejam tak mek?
Aku benar nya nak tamat kan cepat2 perbualan ngan mamat ni. Kesian kat budak ni. Dia bekerja tu. Hehe. Macam kaya sangat husband mek semua benda pakai duit dia. Kah kah kah

Serabut aku kalo terima panggilan macam ni. Selalu nya aku buat aku dlm meeting. Atau aku tengah masak. So bila dorang call balik aku tak angkat. Kejam kah?

Tapi walopun kejam, selamat poket aku. Bukan poket dorang. Kan?

4 ulasan:

Madam Sooyaree berkata...

Takpe, dari terus letak tipon bila diorang cakap pasal kad kredit, hehe.. Kat sini yang selalu call telemarketer, boring sungguh!

BAYU HEBAT SDN. BHD berkata...

hehehe.. I x blh cepat rs kasihan..selalu nye ckp..terima kasih call..tp x memerlukan. ;)

marinahunny berkata...

betul lah mek, mmg serabut yg amat...kena panadaikelentong lah ye..

KV berkata...

soyaree,
adeii..mengganggu kan?

joy,
kv tak rasa kesian tapi tatau nak 'goreng'

marina,
hmm lps ni kena kumpul idea cepat2 kalo takmo kantoi. Haha