Selasa, 31 Mei 2011

SPAGHETTHI BOLOGNESE & KETUPAT SOTONG


Tudiaaaa..dua benua bergabung gituh.


Owh semalam petang adalah huru hara kat dapur rumah mek. Balik keje agak lewat. Pastu plk lupa nk solat asar siap2 kt ofis. Kelam kabut sbb nak kejar pukul 7. Korang tau ada apa pukul 7? Tak lain tak bukan si setan Seth Tan tu ler. Huwaaa. Tak pasal2 bikin hidup mek huru hara. Huk huk.


Menu semalam masak spaghetti bolognese (betui ka mek eja ni? Belasah!). Kes nya nak ngabih kan bahan2 duk terperap lama sampai nak berkulat. Sebelum berkulat baik habis kan. So, main campak ngan mana2 bahan duk ada lah uols. Mek tak reti nak buat la. Merasa ok kat tekak pun dah kira ok lah tu. Kan? Hehe



Pastu teringin sgt2 nak makan ketupat sotong. Macam mengidam plk rasa nya. Jangan speku, jangan speku!

So, hubby baik hati pi pasar beli sotong sekilo dan santan. Beras pulut mek pau kat kedai sendiri. Hik hik.



Ketupat sotong lambat sikit masak sbb jam 7 tu mek baru tenggek atas dapoq. Sambil tengok nora elena, sambil berlari lari gajah kacau kuah.

Eh kalo korang nak tau, ni pestaim mek buat ketupat sotong sendiri. Tapi menggagau lah call opismate cara2 dan bahan nak buat. Haha. mek lupa lah uols, walopun slalu tolong depa buat. Now, sudah ku praktis kan nya, lepas ni, anytime nak makan terus tenggek santan atas dapur ler. Soookaaa!!

3 ulasan:

efa fairuz berkata...

wahhh! jangan speku! jangan speku! hahaha

sempat lg buat ketupat sotong tuu sambil2 tgk seth tan.hebat2.. kalu sy, dok tercongok po patung doh depe tv hehehe

atty's berkata...

hahahaha..awal2 dah pesan jgn speku..

sodapnya spagetti ngn ketupat soton

KV berkata...

efa ngan kakty,
jangan speku! Jangan speku. Hahaha