Isnin, 2 Mei 2011

BUNGA KENANGAN

Dah besar pokok bunga ni. Ekceli, dah setahun kut ada kat rumah. Lepas salin pasu dia makin membesar. Aku pow kat rumah akak. Anak nya yg tanam. Anak buah aku tu, tanam la apakebenda, nesti hidup subur nya lah.

Pokok ni benornya, arwah mak beli kat nuerseri mana ntah dulu. Masa tu aku kecik2 baya dina kut. Pastu dia hidup lagu tu jer lah dlm pasu. Tak besar sgt, tp mati pun tak mau. Before arwah mak 'pergi', anak buah ku telah membuat sesuatu. Tapi aku tatau macam mana dia buat. Dari pokok yg hidup segan mati tak mau tu, dia biak sampai jadi byk pasu. Mmg berbaloi lah usaha dia. So, dah hidup molek tu, aku pow lah sepasu. Hek hek

Buat kenangan uols. Bila tgk pokok ni kt rumah sendiri, terus teringat akan arwah. Walopun dia tak sempat jejak kan kaki ke rumah kami (rumah baru tahun 2008 dulu) tp pokok bunga kegemarannya ada sokmo kat porch. Rindu nya kat arwah mak. Al - fatihah.





Tapi aku tatau pokok apa. Tatau nama dan tatau spesis mana. Daun nya halus2 comel jer.

1 ulasan:

aNaYaNa berkata...

al fatiha utk arwah..
cantik jer pokok tu lembut jer..cam spesis pokok rhu..huhu