Rabu, 22 September 2010

PUASA GANTI

Korang dah abih puasa ganti? Ke puasa enam?

mek hari ni baru hegeh2 nak ganti. Dapat sehari hari ni pun dah syukur sgt2 ni. Hehe. Insyaallah la kalo tak kena serang ngan bendera jepun.

Bila berpuasa, mesti ngantuk jea. Apa hal la wei. Aku tak terliur pun deme ni duk makan biskut raya la, kuih siput kari la. Tapi otak aku asyik duk teringat char kuey tiaw je nih. Adoiii la. Mana lah nak cari. Nak masak sendiri kureng pandai.

Dah la aku kena pantang seafood ni. Selsema before raya ari tu sampai la ni tak baik2 nih. Pastu demam on dan off. Kadang2 sakit semua sendi. Sentuh kulit pun sakit. Macam demam chikugunya la pulek. Anak2 pun mcm tu. Dina sehari dua ni teruk lak selsema dan batuk.

Danish pun demam balik. Pagi tadi hidung berdarah. Mamat tu sensitif betul idom dia. Tapi aku lega sbb skolah dia cuti 3 hari sbb bebudak upsr kan. Relax kat rumah jerlah. Lagi pun MIL ada boleh pantau walopun kekadang terbabas main tengah2 panas. Geram la wei. Hari2 kena marah ngan abah dia sampai aku pun naik stress.

Oh teringat nya char kuey tiaw ni. Hmm..jap lagi nak pi pasar la. beli udang sotong sayur segala. Tak jadi CKT pun aku belasah goreng bodoh jer lah. Janji kuey tiau.

Aku puasa ganti ari ni sbb aku rasa bersalah sgt aku makan tak hengat donia. Lagi pulak mlm tadi aku tengok biggest looser asia. hihi. So semangat nya lain lah sikit kan. Sementara bersemangat ni, aku layan jer lah dulu. Walopun tak kurus2. Sedih!

Oke lah, rasa letih la nak menaip. Otak beku. Takdak idea nak merapu. Adios.

4 ulasan:

Bapak berkata...

get well soon..

marinahunny berkata...

ganti cpt2 kv, kang lmbt2 x ingt..

bat berkata...

janji sihat nyah.. apa kisah gumuks ka kurus ka.. hehe tapi baguihla ada gaks motivasi kans..

KV berkata...

bats,
ekceli aku bahagia jer cuma kenkadang kena kutuk tu yang hampeh jer rasa. haha

marina,
hahaha...harap2nya sempat abih la dlm syawal ni.

bapak,
tenkiu bapak.