Ahad, 15 Ogos 2010

PUASA DAH MASUK HARI KE 5

Dah 5 hari kan hari ni? Ker aku silap hitung ni? Wakaka

Alhamdulillah, takat ni masih berpuasa tanpa ada cacat cela (mudah mudahan)

Oke, aku blom mengarang entry pasal puasa pun semenjak dah masuk bulan puasa neh. Maklum la, aku ni kalo puasa wajib lembik ngalahkan budak baru belajar puasa.

Mula2 aku nak tulis (taip) menu yang aku sudah mentekedarah sepanjang berlangsung nya puasa tahun ni. Setakat semalam la. Ari ni blom ada idea lagik.

Hari 1
Sambal udang petai (masak)
Tulang lembu singgang (masak)
Kerabu sarang dan solok lada (beli)
Kerutup daging (beli)
Air bancau (bandung cincau) yg tawar (maklum ler takleh try. Menu sihat tu. Hik hik

Hari 2
Sambal udang petai lagik (masak)
Ikan percik (beli) sekor jer pun utk atuk
Sup tulang (beli) untuk atuk gak
Kerabu sarang dan solok lada (beli)
Char kuey tiau (beli) hanya utk aku sorang2, org lain tak suka
Ayam tandori (masak sendiri)
Ayam panggang madu (beli) untuk anak2
Cucur udang (beli)
Air asam boi utk moi, laici utk hubby

Hari 3
Testis lembu tumis halia (masak)
Air asam perut (masak)
Kerabu kaki ayam (beli)
Daging masak merah (beli) untuk hubby jer pun
Air jus mangga utk moi, laici utk hubby

Hari 4
Char kuey tiau (beli utk moi jer)
Ayam panggang madu (beli utk anak2)
Chicken chop (beli utk hubby)
Pizza (beli kononnya utk sahur tp awal2 dah belasah siap2. Haha)
Jala emas (beli utk danish)
Air asam boi utk moi dan laici utk hubby


Hehe..hari ke 4 mmg langsung tak masak, takdak idea campur penat giler. Sbb dua hari (jumaat ngan sabtu) aku ngan hubby jadik bibiks dan buruh kasar. Bab tu kite criter kat entry lain okeh. Huhu

3 ulasan:

Hanisumayyah berkata...

Wah dasat gak menu tu...nama2 menu tu hebat tuuu...perut, kaki, testis...habis satu badan kena makan..hahahaaa

makcikrehan berkata...

cerita tanpa gambar ibarat minum teh tanpa gula..ekekekek....

KV berkata...

salwa,
semua organ mek makan. Hak hak

rehan,
aku puasa, letih nak ambik gambo. Haha