Isnin, 23 Ogos 2010

BILA NAK SIAP NEH?

Huhu..raya dah tak lama. Tapi laman rumah ku masih berkecah. Letih wei. Hari2 aku laki bini jadi buruh kasar ni. Huhu


Planter box n kolam blom penuh bunga. Cat pun blom tempek finishing lagik. Entah bila tukang nak siapkan. Sabtu ari tu dah datang tapi cuaca mendung lak. Sabtu depan lah kut. Korang nampak cat hitam tu kan, based bawah cat hitam tu kaler putih. Aku laki bini la pulun mengecat itam dan putih tu. Nak kasi tukang tak banyak keje. Konon nak bagi cepat siap.




Pergola dah siap pasang kayu. Tp blom varnish. Bunga gantung pun blom dibeli. Rumput karpet kat bawah tu pun blom abih buang. Jumaat ni tukang nak tolong konkrit kan lantai. Nanti aku nak buh kusi laman kat situ.

Ni kolam ikan gupi kat tepi pegola tu. Jugak blom siap. Dalam nya blom plaster dan catnya jugak blom siap.


Pintu pagar pun blom siap di pasang. Semalam baru konkrit buh railing. Harapnya balik keje ari ni siap lah. Sekali ngan pintu2 kecik dan jugak awning kat tangga depan tu.


Ni planter box kat luar. Blom siap cat.



Planter box luar kat sebelah lagi. Jugak blom siap cat. Bunga pun tak penuh lg. Weh, rumah mek dah gantung jalur gemilang lah. Rumah korang cemana? Hehe


Oh pokok pakis cameron ni baru sebatang jer keluar daun. Agaknya mcm tu lah sampai raya ni. Huhu.



Mek jugak dah beli pokok anggur. Buh dalam pasu jer. Nanti nak tempek kat tiang pergola. Konon2 nya besok2 dia manjat pergola dan buahnya bergayutan kat situ. Wahahhaa. Angan angan neh!


Ni lagi sepasu.



Oh pagi tadi, tertengok anak ikan haruan dina dah mati. Baik punya landing kat situ. Masalah betul ikan haruan neh, suka benar melompat. Sedih betul dina tadi tengok ikan dia dh mati.


Ni la kolam ikan haruan tu. Blom buh ikan gupi. Nanti nak pi sauk dlm longkang lah. Hak hak. Hubby cakap nak buh ikan keli jer.



Oke, kalo siap semua ni sebelum raya, mek tempek balik kat blog.;)

9 ulasan:

marinahunny berkata...

eh kv, mana beli pokok anggur tu..?

sempat dok siap taman sblm raya nih ? ;)

nasazfrog... berkata...

kak lawo umah mu,, bleh la kawe datg rayo nanti......

KV berkata...

marina,
beli kat nurseri dekat jer ngan rumah. Weh, mung doakan semuanya setel before raya lah yer. Huwaaaa

ina,
kalo tak lawa pun datang jer. hehe

makcikrehan berkata...

beso umah mung mek! laman luas terbentang, buleh main kejar2 dgn abe mek! hihihi

Angah berkata...

lagi semangat aku nak makeup laman rumah baca entry ni.

Angah berkata...

lagi semangat aku nak makeup laman rumah baca entry ni.

edyan7 berkata...

mak ai... cantiknye laman... dah siap lagi le lawa...

semoga rajin2 sket ye si kontraktor wat keje.. aku pon tgh pening dapur tak siap2 ni...

nono berkata...

wahhh...raya sakan la tahun ni kakok ku...hehehe

TopsyTurvyMum berkata...

camni pun nampak cantik..dah siap mesti lagi cantikk!