Rabu, 21 Julai 2010

KESEDARAN SIVIK

Hadoiii..benci lah orang yg takde kesedaran sivik ni.

Pompuan pulak tu. Dan sah2 la melayu.
Kat opis aku ni mana ada bangsa lain.

Dah la ari ni opis aku jadi tuan ruman persidangan *teet*
Masa tu la tandas kat bilik persidangan tersumbat.
Ekceli bilik persidangan tu bersambung ngan dewan makan dan surau.

Punya lah sakit kepala bos admin bila tengok tandas tersumbat.
Mintak tukang tengok2 kan.
Rupanya ada tuala wanita bersepah2 dalam tu.
Tak ke hangen?

bodoh betul la remaja skrg ni
takleh pikir ke
budak2 pun dh tau takleh buang pape dlm toilet selain sisa perkumuhan.
bengong ah.

Aku tuduh remaja sbb surau kat atas hanya budak praktikal pakai.
Kami staff pompuan guna bilik 'rahsia' untuk solat.
Orang lain takleh ganggu.

tengah duk kalut selesai kan tandas tersumbat
aku gi tandas yg staff duk pakai
hah..lagi buat aku hangen!!
dalam tandas staff pun dorang buang panty liner okeh.
terus hilang mood nak melabur.
Geram aku!

Aku aci kerat jari lah
kat rumah sendiri takdenya dorang nak buat mcm ni
sbb tu kalo tengok tandas awam mmg hazab
ramai yg sibuk nak buat jahat
sbb nanti orang lain boleh setel kan
kalo kat rumah sendiri?
sendiri mau ingat la!


P/s: sbb tu ada orang buang bayi dlm tandas kan? takde kesedaran sivik lah tu gamaknya!

6 ulasan:

makcikrehan berkata...

kejiiiiiii...

honeylanz berkata...

terjatuh tanpa disedari kut..kami if kt opis trs sound ..zas2..siasat sape masuk last..suruh p kutip..kejam...hahahha

oren berkata...

itu org tak skolah namanya..

kakLuna berkata...

kebersihan separuh daripada iman tapi kalo tak bersih takdak iman la..hehe

Arena berkata...

Owh perangai gitu sunggoh keji.. benci tau..

fatenton berkata...

eiii pengotornye masing2!tak tau ke berdosa buang benda tu mcm tu??