Selasa, 27 April 2010

UDANG GALAH GULAI KERING

Sebelum kejadian.










Semasa kejadian.








Selepas kejadian.


Makan sampai lebam!


p/s: Aku panggil gulai kering sebab aku masak sampai santan pekat ala2 kerutup. (tapi snap gambar masa santan blom pekat sgt. Hehe)

16 ulasan:

isz_3707 berkata...

sodapnyerrrr, aku pun nak buat le, tp udang aku xgemok2 camtu, xcukup menggalah gamaknya :P

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ berkata...

sedapnyaaaaaaaaaaaaa lapo2...

risanur berkata...

sedapnye kak...bila nak antar pd risa..hehehe...

Lady of Leisure berkata...

sedapnya udang galah pun gemuk2... hehe

pB berkata...

brapo sekilo ..??

honeylanz berkata...

has dapat bygkan...sedapnye....mkn nasik mesti bertambah² ni...

FAM berkata...

mana la dpt udang besar2 tu. geram sungguh!

KV berkata...

isz,
haha...sini pun jarang2 leh dpt yg besar bagak.

mamamaryam,
sabar3x

risa,
meh dtg makan kat rumah akak

lady,
ha'a, kebetulan ada rezeki dpt beli yg besar2.

pB,
25 riyal

has,
dagingnya sungguh maness

FAM,
dpt kat nelayan, kalo ada stok mmg dia call hubby akak sokmo.

De' Sal berkata...

Alaaaaaaaaaaa.....ni bikin daku lapaq ni,dahle posa arini,hu hu....

TopsyTurvyMum berkata...

walaweiiii...udang galah!!

ciss..baru nak mintak, dah habis licin rupanyaa hehehe!

btw, salam kenal KV!

fabulous.farah berkata...

husband farah suka udang masok kering ni..nyum2..best2 udang besar-besar lagi..nak jugak~

eynda berkata...

Sedapnyer....mama eynda suka buat masak lemak kuning tapi kuah skit2 & pekat...yummyyy...

bat berkata...

uhuks.. cedapnya KV..

Angah berkata...

udang masak lama2 tak liat ke isinya KV..

kat kuantan ni pun bleh dapat lagi yg liar tapi mahal la..

KV berkata...

kak sal,
ujian kak, ujian. haha

TTM,
salam kenal.
Hehe..daku ngap sorang2 jer.

farah,
jugak pujaan ku

eynda,
sungguh sedap kan masak cemtu

bat,
sungguh mencengkam kalbu

angah,
oke jer ngah, tak liat sbb udang tu besar kut. Tapi kalo kecik pun mmg kv masak gini udang galah ni.

knv berkata...

niceee! kat sini kalau nak cari udang gemuk camtu, kena pegi pasar pagi pukul 3-4pagi. larat tak larat je nak bangun.

ohh tetiba teringin la pulak!