Khamis, 22 April 2010

STOK BAJU KURUNG

Sejak arwah nenek takde ni kan, tiap2 malam jumaat mmg kami masih buat tahlil. Selalu nya Danish mmg akan pakai baju melayu time tu. Dina pun apa lagi, harus jeles tahap dewata raya la. Tapi kan, dia ada sepasang jer lah baju kurung. Baju raya tahun lepas. Tu pun dah ketat gelemat dan sengkat. Kesian dia.

So, aku beli la kain2 untuk wat baju kurung kat dia. Dapat tiga pasang. Nanti boleh pakai gi kenduri kendara. Sengaja tailor jahit besar sikit. Konon nya boleh pakai lama sikit.



Kaler oren.

Kaler kuning.


Kaler hijau.



Melawa ngan baju baru. Excited dia!



Tapi takkan Dina jer ada baju, mama dia pun nak jugak. Hihi.


Kaler merah.




Kaler hijau.



Oh hari ni pakai baju yang merah tu yer. Hihi.;P

12 ulasan:

rina berkata...

ambik ler gambar mama dia posing ngan bj kaler meroh tu pulok...

KV berkata...

rina,
mama dia pemalu. Hiks.;P

zarin berkata...

aduss glem gitu baju dina ngan baju mama dina ye!..

KV berkata...

zarin,
mama tumpang glemer dina jer. Haha

fabulous.farah berkata...

cepat nye dina membesar..baju raya dah ketat..

Lady of Leisure berkata...

wah lawa2 baju.. ni yg naik semangat nak wat baju raya ni..

Angah berkata...

tak bleh blah mama dina carah nih hahaha..

aku sejak kerja kat pahang ni la mula buat baju kurung balik, masa kat selangor dulu bantai baju korporat je tiap hari hehehe

honeylanz berkata...

tak sabar nk menempah bj raya ;)

knv berkata...

ya allah cantik2 semua. dah lama my doters semua takde baju kurung baru. harus borong sakan balik msia nanti! :D

zailamohamad berkata...

jangoks;)

mJ berkata...

sgt suka dgn yg merah itu!! mengancam!!!

Purpleheart berkata...

lawonye baju mama dia...