Selasa, 20 April 2010

Murah rezeki

Trek jogging aku kan tepi terusan. Terusan yg panjng siap bercabang cabang. Sepanjang terusan kiri kanan tu orang kampung suka bercucuk tanam.

Tiap Kali Kami jogging aku kena lah bermanis muka Dan menjadi peramah. Hehe. Nanti orang kampung 'mengumpat' aku sombong lak. Naik Saham aku nanti. Hak hak

oh, pencucuk tanam ni mmg baik hati sungguh tau. Macam hari ni Kami dapat baby corn. Banyak sgt. So aku berikan separuh kat ibu Dina. Kadang2 Kami dapat bendi, jagung, kangkung, sawi, terung ke, macam2 la.

Dan Kami jugak tanpa segan silu sering mintak pokok bunga yg macam2 dorang tanam sepanjang jalan tu. Pokok bunga raya pun dah bermacam jenis.

Nampak sgt kan, kalo kita bermanis muka Dan menghormati orang murah sungguh rezeki. Alhamdulillah. Tapi jgn salah faham lak, sayur2 tu Kami tak mintak, dorang bagi ikhlas. Kami mintak pokok bunga je. Hehe

7 ulasan:

fabulous.farah berkata...

huu..beh nye key dok kg..dey tuo2 nk dok kg~

Zareda Norman berkata...

KV

biasalah dok kg kan.. kalau kat bandar ni, pandan akak tu tepi jalan mmg selalu kena rembat.. bukan reti mintak pulak tu

sisdee berkata...

wah besnya....mmg kan...tp kat kg klu bmanis muka tu mmg ikhlas dpatnya..kt bandar ni bmanis muka org dah pkr lain le pulak :(

KV berkata...

farah,
ye lah, mesti target nak balik duk kampung suatu hari nanti kan. Insyaallah

kak zar,
hihi..kena pasang jerat tu kak!

sisdee,
hahaha...masalah gak tuh.

mrs shaifull berkata...

kat kg mmg kena camtu, kalau x, mesti org cakap sombong kan KV, tp kalau kita berbaik ngan diaorang, mcm2 plak yg kita dpt, tu yg bestnya kat kg :)

KV berkata...

mrs shaiful,
haha..betul sekali, tambah2 kampung hubby. ;P

yatie chomeyl berkata...

jolor doh tu KV, ore bui kito amik la dgn sene hati , ko guano ;)