Sabtu, 13 Mac 2010

Resdung

Tiap2 bulan aku kena selsema. Wajib tau. Bulan ni Dina yg kena dulu. Jangkit ngan aku pastu berjangkit kt Abah dia pulak. Kira selsema stok bukan takat tido je tak leh bernafas. Time hidup2 gini pun tercungap cungap mintak udara. Macam ikan kelemasan. Lagi best lengkap dgn pakej batuk berkahak. Bersabung batuk aku ngan Hubby sama2 takleh tido.

Memang nampak gayanya kena pantang betul2 la segala mak nenek yg marah sangat ngan resdung ni. Sambal belacan ka ikan masin ka seafood ka mmg kena pantang betul2.

Masalahnya lekat ke pantang aku ni? Time tak sakit mula la nak makan macam2.

4 ulasan:

jue mj berkata...

tak try ke spa2 resdung.... mana tau mujarab...

Lady of Leisure berkata...

lady tiap pagi bersin, resdung kah itu? huhu

~Eila @ Along~ berkata...

kak kv, eila pun ade resdung..tp dok makan jus manggis ni..kira ok dah..keluaran shamelin..

KV berkata...

jue,
dulu2 ada try tp kurang berkesan. Tatau la kut2 pasni jumpa yg sesuai.

lady,
hahaha..ye lah kut. Akak pagi2 hidung tersumbat.

eila,
jus manggis? Ramai yg ckp jus manggis banyak khasiat.