Selasa, 23 Mac 2010

NASI BADANG

Korang tau dak badang tu apa?


Kalo dalam gambar kat bawah, badang tu, adalah pelapik nasik yang aku makan tu ler. Korang panggil apa ek? Nyiru ke?


Al kisah kami sarap nasi pinggan badang ni depan istana kubang kerian. Nak gi pasar beli lauk pauk weekend. Tatau nak makan apa, try jer makan kat situ. Ok la not bad sbb ayam goreng panas2 kan, ala2 nasik kukus jek la.


Oh ku tempek gegambar anak buat penyeri majlis. Ngeh ngeh




14 ulasan:

sisdee berkata...

oh i bygkan badang tu org yg beso dlm cite dongeng tu hahahahah

over ko sisdee :p

pB berkata...

salam

brapo rial sebu'kuh tu ?

honeylanz berkata...

panggil badang jugak..tp dah lama tak bertampi beras....patut la badang dah jd alas lak kan ;)

fabulous.farah berkata...

ni tempat FIL suka makan..nampak macam sedap..tak pernah try

CT NORAMIZA berkata...

hehehe lain tempat lain bahasa kan? lawak plak KV sebut benda tu badang :)

KV berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
KV berkata...

sisdee,
ha..badang tu citer yg hantu makan ikan dia tu kan?

kak pB
tau eh 2.50 ko 3.00 rial eh? Mahal jugak la.

has,
haha..ada jgk org sebahasa ngan mek.

farah,
wah, tempat fevret ke?

CT
kah kah kah..mek pun rasa cam lawak je

bat berkata...

haha harus ingatkan org beso.. tapi leh tahan gaks erkk ayamnyer tuh beso gaks..

zarin berkata...

bukan panggil "bade" ke?kihkih

ibuVouge berkata...

owh 'bade' eih..
dulu iv pening bila che cakap 'bade' sbb dok ingat orang kuat. B.a.d.a.n.g

seb baik tak panggil nasi 'boko'

kimmy berkata...

hehehe..yg kita tau,badang tu org kuat gagah perkasa leh cabut pokok balak gitu jer..btw,saya belum pernah jumpa nasi badang kt sini..

nasazfrog... berkata...

ohhh 1st dgr la kak,, badang heh,,, kalau akak ckp cam nasi kukus jer ek....

KV berkata...

bat,
a'a, besor gak ayam dia.

zarin,
wahaha..sudah 'dihilirkan' itew

IV,
boko? Huah huah huah

kimmy,
nanti jumpa nasik pinggan nyiru lebih kurang lah tu

ina,
heheh..tp nasik nya tidak dikukus tau.

eynda berkata...

Badang kisah dulu2 yg kuat tu kan...yg pelapik tu eynda panggil nyiru...