Jumaat, 26 Mac 2010

Malam tadi

Malam tadi Kami adakan tahlil malam ke 7. Menunya tulang/daging lembu singgang, ayam goreng, solok lada Dan tembikai. Jugak sambal cili kering Dan jugak kuih akok.

Alhamdulillah jiran2 Dan sanak saudara tak jemu2 membantu. Dari hari arwah nenek takde sampai lah semalam. Pagi ni lak aku ngan Hubby gotong royong basuh segala mak nenek periuk besen kuali yg besar bagak tu. Letih tapi ok lah. Hehe

jugak gotong royong sapu sampah kemas karpet2 dengan Hubby. Tapi segala perabut duk bertimbun dlm bilik Tamu lagi. Insyaallah setiap mlm jumaat mil nak adakan tahil sehingga lah hari ke 40.

Lepas dah penat tu, gi buang karan kat jom heboh stadium. Nanti ahkak wat entry khas pasal tu sbb dah gigih snap gambar bagai kan.

Oke lah, nak rest sambil tgk diari af8 ulangan.

5 ulasan:

Mak Su berkata...

alhamdulillah dengan adanya gotong royong, semua kerja pun jadik beres :)

fabulous.farah berkata...

bes kan kalau baek ngan jiran..boleh jugak tolong-tong..ringan sikit beban..kalau nak buat sorang memang tak terbuat..

kimmy berkata...

salam takziah dari kimmy disini ye..

bila u sebut pasal sambal goreng tu,ermmm..sedap tu.I ni,bila bulan puasa jer mesti suruh mak mertua buatkan,lps tu tapau bwk blk rumah..hehehe..MIL pun asal org KB.

Aku Bukan Bidadari berkata...

berapa hari tahlil kak?

KV berkata...

maksu,
kalo dorang tak bantu mmg haru biru lah

farah,
mmg tak terbuat lah rasanya

kimmy,
tenkiu yang.

tiara,
buat 7 malam pastu setiap malam jumaat sampai ke hari yang ke 40. Insyaallah