Selasa, 9 Mac 2010

Cuti kecemasan

Hari ni Kami cuti. Nenek Hubby agak uzur. Oh buat pengetahuan korang ( perlu ke aku habaq ni? Tp bagi ngelak korang pening, aku habaq jgk la no). Ok ceni, my mil takdak adik beradik, suami dia (fil ku ler) dah meninggal masa Hubby kecit. So mil tak kawen2 sampai la ni Dan tinggal dgn ayah Dan mak dia. Memandangkan Hubby jugak anak tunggal takdak adik beradik makanya atuk nenek Dan mil tinggal sekali ngan Kami. Rumah yg kami bina ni pun benarnya tapak asal rumah mil. Ok lah, abih crite. Masuk Tajuk semula.

Nenek dah lama tak leh berjalan mahupun duduk kalo tak silap aku sebulan before puasa tahun lepas. Bila bawak ke klinik takde penyakit pape. Doc just bagi vitamin. Masa peringkat awal dulu dia sihat je. Makan pun selera. Cuma sejak akhir2 ni Kami perasan dia mcm letih sesangat.

Semalam, lps jer Kami gi keje, mil perasan nenek tak sedarkan diri. Berkali Kali dikejutkan pun tak bergerak. Mmg kelam kabut la mil. Dah la dia sorang diri masa tu. Dah la dengan Dina Sarah lg. Berlari dia pi hantar Dina kt rumah pengasuh. Pastu pi Cari atuk lak kt kedai. Kami balik tu nenek dah tak sedar kembali. Mil bitau sblm tu dia dah sedar. Masa jiran2 sampai tu dia mcm strok skt. Bila dia sedar tu dia cakap sakit belah kiri.

Menunggu doc sampai tetamu silih berganti. Dah petang baru doc tiba. Doc ckp takde sakit pape. Nenek keletihan mebi kurang air dan kurang zat. So, masuk kan drip. Lps botol kedua dah nampak skt perubahan. Alhamdulillah syukur. Malam td Kami adakan bacaan yasin, atuk panggil geng masjid dia. Jiran tetangga Dan sedara mara mmg tk putus2 berkunjung menziarah.

Hari ni pun nenek masih mcm semalam. Tetamu masih ramai. Tapi aku duk jaga kedai. Ye lah, serabut org duk panggil. Sesambil boleh jadi penyambut tetamu kt bawah kan.

6 ulasan:

*gorjesmum* berkata...

moga2 nenek cepat sembuh..insyaAllah

fabulous.farah berkata...

moga cepat sembuh dan semua nya selamt..

fiza berkata...

Get well soon to nenek.

CT NORAMIZA berkata...

KV, mmg patut pun cuti, nenek, cepat2 sembuh ye, insya-allah.

Nanak berkata...

moga cepat sembuh..

zailamohamad berkata...

nenek akak macamana?? moga cepat sembuh ya