Selasa, 5 Januari 2010

MAKAN MAKAN DI HARI WEEKEND

Hari weekend adalah hari masak2. Hehe. Hari lain masak jugak. Tapi ringkas sajork.


Weekend lepas, goreng udang sos lada hitam. Terangkat oh. Benar nya beli sos lada hitam ketam blackpepper singapore kat tesco. Cari ketam takdak, belasah udang ajo lah.




Beli jugak scallop.



Dan tersesat shell sekor. Isi nya lebih kurang jer.


Macam ni ha!



Di goreng dengan daun bawang. Sungguh manis.



Lagi satu hati ikan pari. Gaul garam kunyit, perap sebentar.



Dan panggang. Bungkus dengan daun kunyit dan daun pisang, sungguh harum bau nya.

Makan nasik tk perlu betambah, ratah jer lauk2. Haha

16 ulasan:

sisdee berkata...

mak ai..terus lapo nie hahahhahaha...

mmg sedap tul tengok...
bagus le tak yah tambah nasi kan...makan lauk jek :D

eynda berkata...

Semua sedap!! Takyah makan nasi pun takpe kalau lauk banyak cam ni :-)

zarin berkata...

sedap sedap ...udah terliur dah ni...
cuba teruk resepi udang tu...i suka udang...hihi nk try masak gak!

Mummy Dasy berkata...

laponye.. ati pari tu camne ghupenye dah masak KV..

mummysya berkata...

sedapnya...

Esp bila dpt berkumpul ramai2 kan...

KV berkata...

sisdee,
haha..lauk pun dah banyak kolestrol

eynda,
a'a, hantu lauk mcm kv mesti kena banyak lauk taim makan

zarin,
beli sos kat tesco yg dh siap, just goreng udang ngan minyak sikit (kv tak buh minyak pun) dah masak, tuang jer sos nya.

mommy Dasy,
Alahai..lupa nak snap. Insyaallah nanti.

Kin,
a'a, lagi meriah

honeylanz berkata...

kv, kalu has dpt lauk mcm ni... x jamin nasik x bertambah..hehehhe

fabulous.farah berkata...

wah..hari seafud sedunia

KV berkata...

has,
makan lauk byk2, terus rasa kenyang

farah,
weekend adalah hari seafood. Haha

Biarlah rahsia berkata...

sedap nya kv makan nasi...

k.bi tk pernah rs lg hati pari...nk kena gi cari jugaklah...

tgh pregnant ni tgk lauk ape semua rasa sedap terus nkgi cari nk makan.

KV berkata...

kak bie,
pregnant? Biar betul?
Tahniah!!!!!

Ms Lola berkata...

sedap nya.... semua ni beli kat KB ke??? (I kan jakun sket ngan seafood2 yg tak pernah nmpk kat pasar sini)

MushroomCute berkata...

Lapar lah plak...

my little family berkata...

oh tidakkkk..semua xleh mkn tuh...sedih2..huhu

go beyond the horizon berkata...

hati pari rasa camna? makan gitu atau ada cicah air asam? rasa macam hati lembu ka?

go beyond the horizon berkata...

hati pari rasa camna? makan gitu atau ada cicah air asam? rasa macam hati lembu ka?