Jumaat, 8 Januari 2010

Danish demam

Tgh hari semalam, mil call Hubby bitau Danish letih. Mil bimbang Danish kebuluran. Ye lah tetiba je blk skolah mintak nk tido. Dia ckp dia letih. Aku mula la risau. Kalo demam tak la risau sgt (risau jgk) Cuma dh tau blh bagi ubat demam. Risau takut benda lain jer. Hubby dh pesan suh mil suap kn ubat lps dia bgn tido.

Blk keje dia dh ok cuma tubuh dia suam. Biasa lh simptom demam kn.

Nak jadikan crite, mlm demam dia makin teruk. Nk bwk gi klinik doc peribadi(sesedap rasa ckp peribadi) takde kt klinik. Doc lokum mmg Kami takmo. So bertahan dgn ubat je la. Nampak kurang berkesan, masuk kn sebijik turpedo baru lah kebah. Tido mlm pn merengek tak lena. Hari ni pun sama. Maghrib td makin teruk.

Hubby pun study kandungan ubat biasa neurofen ngan ubat yg doc tukar ( masa dia demam bulan 9) baru lah sedar rupa2 Nya Kami duk bagi ubat yg tk cukup dos. Alahai, kesian anak mek. Bergegas Hubby gi klinik beli kn ubat lain. Rupa Nya ubat tu dh abih. Adeii

harap2 Nya lps mkn ubat baru Danish cepat sembih la. Moga ahad ni dpt gi skolah.

Sokmo kalo Danish demam Kami terbagi ubat yg tk cukup dos. Kes masih duk ingat dia kecik lg. Hmm... Mcm2.

7 ulasan:

fabulous.farah berkata...

ala sian..cepat sembuh jer danish

sisdee berkata...

ciannya dia...i mmg sgt2 risau anak demam ke slesema ke..apa2 yg bkaitan ngan sakit heheheheh (over ke??)

ada yg kata sbb tu i tak pnah senang duduk..asyik risau anak2 jek :(

honeylanz berkata...

cian danish... harap cepat sembuh..blh ke sek semula..

zailamohamad berkata...

siannyer, cepat sembuh ya..jange lupa make ubat tu

jue mj berkata...

tak cukup dos, takpe lg kv, jgn terlebih dos, jd bahaya plak....

Zareda Norman berkata...

semoga dabish cepat sembuh dan boleh sekolah. Ika pun dah dua hari demam..

KV berkata...

farah,
alhamdulillah dah ok. Tenkiu.

sisdee,
sama lah kita. Hati asyik berdebar debar jer.

has,
alhamdulillah, hari ni dah dpt pegi skolah.

zaila,
mmg kena set time. mlm2 pun bangun makan ubat.

jue,
a'a, yg tu laagi bahaya kan?

kak zar,
abih satu rumah demam kecuali dina sorang.