Rabu, 25 November 2009

PENYELESAIAN MUDAH

La ni kan aku makan beras herba poni taj mahal (tak ingat ejaan). Tapi atuk ngan MIL tetap makan beras siam biasa.

So, kena tanak 2 jenis beras lah kan.

Hari tu berkira kira nak beli rice cooker kecik sbb nasik utk aku ngan hubby separuh pot jek. Punya la mahal, tak padan ngan kecik. Asyik tertangguh jek nak beli. Kedekut sikit aku bab2 cenggini. Tp akibat kedekut tu, kena la tanak nasik pakai dapur gas. Satu hal pulak kalo tak teringat. Bisa hangit oh, maklum lah dah terbiasa ngan periuk letrik kan.


Satu hari tu, tgh dok rosted ayam, terpandang menu rice kt microvawe. Terus TINGGGGG!!! dapat idea. Haha. Senang jek. Masuk beras dlm bekas, tekan menu dan biarkan cenggitu. Mudah kerja ku.
Terima kasih pencipta microvawe. Mek suka. Mek suka


Salam sumbangsih
KV & Co

12 ulasan:

~Eila @ Along~ berkata...

sis...samela kite..dr buang duit beli periuk karen tu better guna microwave..sonang je..kojap siap..ting!

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ berkata...

wah canggih gitu.. kv tepek la bila dah jd nasi... hebat kan teknologi skrg...hahaha

MommyDania berkata...

akak, itu bekas plastik ke? rasanya mcm tak elok kalau gun bekas plastik nih. ada chemical membahayakan.

rina berkata...

oo buleh masok nasi ek dale microwave... tatau pun

eynda berkata...

Nak tengok gambar nasi yg dah masak boley?? Microwave kat rumah boleh masak nasi tapi tak pernah try....buku resepi tu pegi mana ntah....

zailamohamad berkata...

mek nok cepat blako;)

honeylanz berkata...

serius.. x tau pun "rice" kt microwave tu utk msk nasik! ehhehe lg mudah kan.

puan.farah. berkata...

rase die same nga gune rice cooker ko?

huhuhu..menarik. tapi ore oyat gune microwave lajok xleh jugok..

hehe..tapi ore kepok keping pon letok dalam microwave. bebas minyok.

rase xsame r tapi. fedulik!

Nanak berkata...

bestnya..

Mama-Danish & Sarah berkata...

aku ada periuk letrik tp dok pernah guna....suka masak nasik manual jugakkk....pelik perangai aku kan kan....

Mummy Dasy berkata...

mmg berteima kasih kat microwave :) penyelamat kadang2 tu

KV berkata...

eila,
sonang jek kan? Hihi

mamamaryam,
best2

MD,
oh ye ke, nanti akak tukar belas lain lak.

rina,
wajib mu tiru. Haha

eynda,
hehe, nanti kalo teringat kv snap yer.

zaila,
senang dan pantas. Hihi

has,
cer try!

farah,
mu pakai button mana goreng keropok tu? Akak nak try ni. Menarik tu!

nanak,
best sbb mudah.;P

ain,
oh sungguh kagum aku. Mu sungguh rajin. Wah3x

Dasy,
a'a. Syok kan?