Rabu, 21 Oktober 2009

RAMPASAN KUASA

Geram betul ngan ayam bulu balik milik jiran ku. Abih rak kasut aku ayam tu wat sarang untuk bertelur. Abih segala weges gojes mek busuk dan kotor. Uwaaaaaaa


Makanya, sakit hati, hari2 hubby rampas telur dia. Kononnya supaya ayam tu serik tak nak bertelur kat situ lagik. Tapi bila tgk semalam, ayam dah mengeram pun. Sakit hati oh. Tapi tak sampai ati lak nak aniaya ayam tu pulak kan.

Sempat rampas 4 bijik telur nya. Dah siap rebus makan cicah kicap pun. Hihi..sedap jugak.
p/s: lupa nak bitau yg tuan ayam tu (jiran jugak sedara kami) dah sedia maklum yg ayamnya bertleur kt rumah kami. So, mmg dia suruh ambik telur2 ayam tu sbb ayam tu jenis pening, dia mengeram sekejap pastu dia tinggal, rosak (tembelang) telur dia nanti. Kut2 ada yg salah faham nanti ckp kami makan telur curi. Hihi

Salam sumbangsih
KV & Co

10 ulasan:

pB berkata...

ayae bulu balik??

ambik la gambar

CuTeMiUt78 berkata...

hik..hik..hik.. tuan ayam tak cari ayam dia ke.. ish..

my little family berkata...

mulo2 ambik telur dio cicoh kicap, pahtu ambik dio pulok bt gulai...hehhe..br dio xtelur.. :-)

noniey berkata...

selamba plak tuan ayam tu tak rasa bersalah pun eh.. tapi best gak.. dapat telur ayam free

puan.farah. berkata...

haha..lucu..ape lagi semelih plop pah ni..pah bagi nga tue dio..=P

atty's berkata...

ekekekke..tuan ayamnya tak tau ke telor nya kena curi..

KAKTINY berkata...

tak sakit perut ke lepas makan??.. hikhikhik.. hahahha...

yaya berkata...

best la dpt telur ayam free...

sya berkata...

eh.. org sebelah tu tak tau ke jiran dia makan telur ayam dia?

KV berkata...

kak pb,
dulu ada en3 pasal dia, kv tak jumpa carik. Huhu. Mmg ingat nak buat link.

rina,
taim nak makan (sembelih) baru tuan dia carik.

MA,
haha..bernas!!

noniey,
kiranya ganjaran lah kan, bagi tempat berteduh utk ayam dia.

farah,
ari tu tuan dia dh dtg ambik, agaknya sedap lepak rumah akak kut, asyik dtg rumah akak jek.;P

kakty,
tau. Sbb mmg kami ambik sokmo. Ayam dia mmg dok rumah kami. Hihi

kak tiny,
takkkk!! Sbb tuan dia sedia maklum. Wahahaha

yaya,
hehe...tp telur ayam kampung mmg sedap.

kak sya,
ahaha..tau..sbb mmg kami ambik sokmo dan bagitau tuan dia. Tuan dia pun segan sbb ayam tu mmg dok rumah kami.