Isnin, 26 Oktober 2009

KE NURSERI

Balik dr lata belatan tu, lepak2 kejap. Hubby ajak gi nurseri nak cari pokok2 bunga. Lagi pun tanah nak tanam rumput dah siap di ratakan.

Bila gi nurseri, harus mata melilau mabuk tgk pokok2. Orkid ada, teratai ada.


Macam - macam ada.



Tapak pejalan kaki pun ada.



Anak2 tgh mengusyar paip. Patah karang buleh pekdah. Hak hak



Oh, dina sgt teruja makan petai belalang. Tak cukup2. Sampai naik malu ai ngan tuan kedai.


End up, pokok buluh genting ni jugak yg kami beli. Dan siap dah bubuh dlm pasu.




Beli jugak pokok2 lain dan tanah baja. Dah siap tanam pun tp tak snap gambar. Hihi.


Salam sumbangsih
KV & Co

10 ulasan:

zailamohamad berkata...

oh sedapnya petai belalang tuu..

KV berkata...

zaila,
balik rumah mengamuk nak lg, terpaksa moyang nya gi mintak kat rumah jiran. Hehe

CT NORAMIZA berkata...

KV, saya x tgk pokok, tp tgk rumah awak, cantekkk sgt. :)

kirana berkata...

mmg seronok pi nurseri...rasa nka ngkut semua pokok hehe
dah lama tak pi..laman umah pon hampir2 terbiar dah ni

KV berkata...

CT,
rumah kv rumah kampung jer. Tp sesuai lah ngan selera kami.

ana,
haha..mabuk semua rasa nak beli kan?

CuTeMiUt78 berkata...

wah.. pandai dina mkn petai tu ya.. hik.hik..hik.. eh.. nice pe pokok tu..

Lady of Leisure berkata...

dina suka petai belalang.. amboi kusyuknya dia makan.. sangat cute ok.. hihihih...

tapi petai belalang ni lady pun suka.. shedappp...

Mama-Danish & Sarah berkata...

rumah aku gak pokok mati kering tak berjaga...

ntah bila la nak ganti ngan pokok baru...huhuhu....

KV berkata...

rina,
pes taim dia makan tu.

lady,
mmg dia suka sgt. Tak sangka la puloks.

KV berkata...

ain,
ko bz sgt ke weh?