Isnin, 26 Oktober 2009

GEMUK

Nak cerita lg pasal gemuk. Hehe. Korang layan je lah entry poyo dari ku.

Sedih tau sbb la ni mmg takleh diet giler2 mcm dulu. Setiap masa mkn mmg aku kena ambik makanan berat. Dah la kadar metabolisme aku rendah ya amat. Tak makan nasik 3 bulan + senaman pun aku hanya turun 3 kilo. Giler degil sungguh lemak badan ku.

Ni apatah lagi mmg makan 3 kali sehari dan antaranya kena ambik air soya/susu dan sekeping dua biskut. Harus lah makin membulat kan.

Hubby ada gak marah2 sbb aku dok sibuk nak kurus. Katanya, kalo kurus sakit buat menyusahkan. Makan lah mcm doktor suruh dan bersenam. Hehe. Ye lah, bersenam nya malas. Nak main badminton pun malas. Bawak dina jalan2 briskwalk la. Kdg2 joging jugak.

Yang jadik masalahnya, masa pergi danish larat kayuh basikal. Masa balik mamat tu dah lembik. Pas tu malas nak jalan kaki. Nak membonceng stroller adik, minah kedekut kedaung tu mmg tak bagi. Don't touch2 okeh!

Satu hal la plk aku kena beli stroller buruk kat kedai bundle untuk si danish.


Salam sumbangsih
KV & Co

9 ulasan:

nasazfrog... berkata...

kak cuba makan produk yang sy makan ni,, bagi saya mmg ok, sebab kat pasaran banyak kan produk utk langsing ni... sy makan time lepas pantang aritu mmg berkesan.. itu bagi saya la sebab produk tu berasaskan roselle.

anything email me..
nasazfrog_wani@yahoo.com

MommyCT berkata...

u nak kurus eh..i nak gumuk tp tgh takde semangat ni..nyampah.

bat berkata...

chaiyo2.. KV semoga berjaya.. anw betui tu cakap hubby.. if kurus pun tapi sakit wat aper.. janji hati senang taw.. *hugs*..

rina berkata...

mkn berat xpo tp dlm qty sikitlah...

CuTeMiUt78 berkata...

eemmm betul tu.. bagai hubby ko kata.. takpe la kv.. yg penting semangat tu kan

Mama-Danish & Sarah berkata...

aku setuju ngan hubby ko....

gemuk atau kurus tak penting... yg penting ko sihat...

kalo sakit hubby ngan anak2 gak yg susah...

take a gud care k...

Lady of Leisure berkata...

betul3 kita punya masalah yg sama..
lady pun liat nak bersenam.. hihi.. berat jer badan rasa kalau nak bersenam kan..

KV berkata...

hehe...apa pun, kena bersenam kan.

cik intan (◡‿◡✿) berkata...

kurus secara sihat! ada promosi hebat dan berbaloi baloi~ :)

http://cococamila.blogspot.com/
intanurulfateha@gmail.com

tak rugi cuba! :)

-intan comeyl-