Isnin, 14 September 2009

DUIT RAYA DAN BISKUT RAYA

Aduhai...susahnya nak tukar duit raya.

Opis aku kan depan bank jek. Depan, kiri kanan ada bank. Selalunya takde lah susah benar nak tukar duit. Tahun ni punya lah thrill giler khinzir. Apa lah yg susah sgt aku pun tatau la.

Aku malas nak tukar awal2 sbb malas nak gi ambik duit utk wat tukar tu. Tp semua org dok kecoh susah nak tukar, abih stok sokmo, baru lah aku pun sibuk nak meroyan. Huhu.

Slalunya kirim kat budak pejabat jer. Tapi, tahun ni siap ambik nama bagai. So, sesapa dh tukar 400 tak boleh tukar dah. Makanya, tak boleh nak mengirimlah.

Aku gesa hubby tukar duit cepat2, karang takde duit kecil nak bagi kt kekanak ribena. Mau sampai tahun depan kena kutuk kat bebudak ni. Haha. Balik2 tu, hubby bawak duit singgit semua. Adoi! Aku nak yg 5 hengget takde. Ada duit singgit jer. Tu pun limit 200 jer sorang. Siap kena isi borang lah puloks. Haish!!

Tapi nasib baik hubby jumpa opismate yg nak tkar duit jgk. So, dia pow mamat tu. Mamat tu kena beratur lg. Dia kononnya dh tinggal kt org kaunter. Malas beratur. Tp dh kena pow ngan hubby, harus lah beratur. Haha


Satu hal lak nak menyusun duit dlm sampul. Dah la aku tak de stok sampul. Sapa ada sampul lebih??? Derma lah kat aku sikit. Huhu



Oke, cerita biskut raya lak. AKu baru beli biskut batang buruk je 300 bijik. 12 hengget je 100 bijik. Murah kan? Ke mahal? Haha. Nanti nak bagi2 kan sapa2 yg aku rasa sesuai la. Mana habis kt rumah aku sampai 300 bijik.

Lps tu aku dh order tumpi kedah dari kawan sengal aku si chiffon ungu. 1 plastik 1/2 kilo. So aku order 2 plastik jer. Tatau lah bile nak gi ambik kt rumah dia. Tgk ptg karang ke. Sesambil kluar nak berbuka puasa nanti.

Kat rumah dh ada 2 balang biskut. Aku pun tak sempat tgk lg biskut apa. Kawan yg baik hati mensedekahkan pada ku. Tenkiu noks. Tahun depan sila sedekah lagi yer!

Tatau nak beli biskut apa lg dah. Tgk dlm hamper yg kawan hubby bagi nanti lah ada biskut apa. Haha. Jimat duit aku.;P


Salam sumbangsih
KV & Co

12 ulasan:

nanonano berkata...

oowhhh mati lah !
sy xg tukar lg duit raye kak..
err mcm ramai je org kat bank sy tgk pg2,
ishkk xminat btl nkg bank..
nanti hr raye mintak tukar ngn bebudak je la..
:p

KV berkata...

nano,
hah kau, nak kena kutuk ngan bebudak tu nanti? Hahahaa

nasazfrog... berkata...

ha kita tak tukar lagik duit raya kak... uhh banyaknya tukar kak,,, kak raya jemput la dtg umah

KV berkata...

ina,
uish..tukar jer byk (byk ker?) tak tak abih pun. Hahaha. Keji betul!

MommyDania berkata...

kak, sy ada byk sampul! kita barter nak? sy post sampul akak post duit kepuk2 tu. hehehehe

Tijah berkata...

a'ah la. btg burok aku blm beli lagi. caner leh lupa nih. padahal feveret tu...

KV berkata...

mommy dania,
wakakaka..best sistem barter tu.

jah,
hah! seb baik kan?

delour berkata...

bgtu ssh nk tukar duit raya...???naseb baek xbg duit raye sy terime duit raya jer kak..=D

my little family berkata...

nasib baik kakakku keja bank..sonang je..tiap2 kali raya dia mesti tanya nk spent brapa..hehehe
sampul pun pow yg bank jekkk..:-p

MushroomCute berkata...

yeah yeah..leh mintak duit raya ni.....hehehehe

KV berkata...

delour,
a'a, mmg mencabat betul. Makanya, perlu di beri jumlah yg kecil jer duit raya tu sbb nak menghargai betapa payah nya nak mendapatkannya. Wakaka

MA<
kv nak kena carik sampul thn lps. Kat mana letak tatau la.

mush,
hehe..dtg rumah akak tau.

risanur berkata...

risa pun malas nk gi beratur kat bank...pakai je duit lama tak boleh ke??
byk nye kuih raye tahun ini :)