Rabu, 2 September 2009

DAM DAM DUM BUNYI MERCUN

Bunyi mercun tak kira masa kan? Siang ke, malam ke, subuh sapei ke, harus dum dam dum dam tak hengat. Kesian kat orang beranak kecik. Teringat zaman dina lahir dulu. Pung pang pung pang tapi minah tu tido jer. Rilex.


Eh, ngata orang, aku anak beranak pun sibuk sama. Sebulan setahun jer tau. Hak hak. Tapi kami tak main mercun yg ganas2 tu, layan anak2 main bunga api ngan mercun bawang jer. Tu pun dina takut nak pegang. Baik gak dia takut, takde lah dia curi2 main kan.



Dina in action.



Kami bajetkan 10 btg jer satu malam. Abis tu, abis la. Tapi dlm gambar tak sampai 10. Hihi. Dah diambil oleh danish.



Ni mercun lalat yg opismate aku kasi. Takde meletup bagai lah. Terbang macam lalat, cuma keluar api jer. Bersorak dina tgk lalat nyala terbang. Hehe

Abah dorang melayan. Siap anak jiran datang join nak main sama2. Meriah lah sikit.

Eh, abahnya seksa sikit, so kena cover. Haha

Salam sumbangsih
KV & Co

14 ulasan:

i.am.belle berkata...

time raya main bunga api dgn mercun barulah meriah. suka ;D

l i e y n berkata...

seronoknya main mercun...

jane_doe3328 berkata...

wahhhh...bestnya

dok cari² jugok ko anok jate ambo

KV berkata...

belle,
hidup 'rasa' nak raya tu kan?

lieyn,
seronok sakan.

jane,
harus kena beli tu!

mNa berkata...

bestnya!!

p/s : ehh..2 biji mata kete kancil..4 biji mata tu kete apa? ;p

KV berkata...

mas,
kete org la. Pinjam sbb semalam kete kancil masuk bengkel. Dah ok, pagi ni bagi balik kete pinjam tu kat tuan dia. Identiti kereta di rahsiakan. Wakakaka

MommyDania berkata...

syoknye!! tp kena hati2 yee

ina berkata...

tak acilah mak main ganas punye. anak bagi main ringgan-ringgan-bunga api.mana ade kick mcm ni. heeehee

KV berkata...

mommydania,
mmg kena dabel hati2. Tercucuk jari karang, nangis tak berlagu.

KV berkata...

ina,
hahaha..mak temankan aje. Abah tukang cucuh.

Mama-Danish & Sarah berkata...

masa sarah kecik dulu, aku la manusia yg sgt sakit hati bila bulan pose ni...

kalau takat main mencun biasa atau bunga api tu aku tak kisah la....

yg sakit hati tu bila dorang main mercun yg bunyi mcm loji gas meletupppp....

asyik terkejuttt jer anak dara aku yg lena tidor....

KV berkata...

ain,
mmg ku memahami mu. Rasa nak gi bom jer bebudak yg cucuh mercun tu taw!

mNa berkata...

ooo..tgk pada lampu da tau kete apa..i siap besarkan gambo u..kekeke

MaMaMiE berkata...

Meks,terasa sungguhkan suasana hari raye. Klu hang dekat nk jek p serang ghumah hang bawak anak² aku yg kemaruk bunga api tu main sama. Sekrg ni kt sini susah nk dpt mercun bagai, depa takut kena jail..ngeh²...