Rabu, 2 September 2009

MENU SEMALAM

Semalam jugak aku gigih snap gambar. Jadi, WAJIB tempek kt blog. Haha. Korang sabar2 yer, jangan telan air liur, nanti kurus puasa. Huhu


Ikan tenggiri singgang.



Itik goreng kunyit.




Perut rebus air asam. Masa nak makan tu lupa nak snap. So aku tempek gambar perut yg blom dihiris. Wakakaka


Ni lah perencah air asam tu. Paling best sbb pakai asam kia (asam kerat lintang). Bau dia, walllah! Semerbak harum, dan2 tu rasa nak makan nasik. Sabor je lah.

Salam sumbangsih
KV & Co

12 ulasan:

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ berkata...

nasib baik x posa..keh keh keh

jane_doe3328 berkata...

saya pong masak itik gak tapi wat masak kicap

nak resipi air asam tuh :)

KV berkata...

mama maryam,
walopun tak puasa, makan kena sorok2, tak best. Hik hik

jane,
tumbuk garam, cili, belacan jer. Pastu perah air asam limau tu. Nak makan baru gaul perncah tu dlm mangkuk yg nak makan jer. Kalo buh terus dlm periuk nanti nak panaskan jadi pahit lak. Tp boleh gak nak hiris bawang merah sikit. Tp akak tak suka.;)

my little family berkata...

KV, sedapnya..singge & nyicoh tu..

yuyee cap limau berkata...

kak kv sedap ke itik goreng kunyit??hehe tak penah rasale,padahal kite ore kelate jugok..

kak wos berkata...

tak penah makan itik!!!
tataw naper..
biler sebot itik jer..
tingat itik2 yg bergantongan di restoren ah chong..
help! help!

KV berkata...

MA<
harus singgae ike pete ni tuh!

yuyee,
sedap!!!
wos,
ko memang. Rugi ah tak pernah makan!

rina berkata...

aku x reti nk bezakan asam kerat lintang ngan asam limau biasa... hehehe

Mama-Danish & Sarah berkata...

saboooo...sabooooo..

ko kan, memang suka buat aku kecur air liur.....mencikkkkk....huhuhu...

zailamohamad berkata...

KV, mak Zaila nego jual itik serati..bule poser ni dalam 3 puyok besar habis..meme dapat sambutan..pahtu ada lauk2 lain seperti nyicoh perot, sup tulang, ayam & ikan percik, gulai ketam, gulai ayam kampung, kerabu nako, kerabu mace & macam2 lagi..kalu g Pasar Beris singgohlah carik mok limoh gulai itek serati..mesti rama hok kenal;-)

MN berkata...

dalam banyak benda, itik memang saya tak pernah masak.
canne ek nak bersihkan dia sume. macam ayam je ke? sbb org kata itik ni ada 'bau'...

chik star berkata...

masak singang peberet tuhhh !
slrppp !!
:)