Selasa, 25 Ogos 2009

SAHUR YANG TAK JADI

Pagi tadi, hubby beria - ia kejutkan aku suh bangun sahur sbb aku ingat hari ni aku dh boleh puasa. Aku kan mcm biasa ah, kalo bab2 bersahur ni aku mmg malas giler. Kalo mlm before tido tu, aku akan masak nasik siap2. Lauk pun dah taruk dlm bekas, senang hubby tekan jer button start microvawe. Kata dh ada microvawe kan. Hik hik. 30 saat terus boleh makan. Panas2 tu. Hebat. Kah kah kah

Dulu2 aku bersahur sokmo. Kena paksa ngan mak kan. Kalu dak harus kena bebel sampai berbuka karang. Masak ah. Eh, melalut lak. Aku tak suka sahur sbb lps tu aku tatau nak buat benda makanya aku akan tido balik. Bangun lps tu harus atau wajib aku jadik loya dan muntah2. Satu hari tak hilang loya2 tu tau. Sbb tu aku tak suka sahur. Sungguh tidak berilmiah aku ni. Huhu. Tapi kenapa dulu aku ok jer tido blk lps sahur. Aku perasan lps aku pregnant kan danish, mmg aku loya kalo bersahur.

Start puasa kan aku terus bendera jepun. Hubby ckp, tido je lah, Tak payah nak teman dia makan. MIL ngan atuk ada bersahur sama. Dah ada teman, tak pyh lah aku bangun. Lagi pun sblm tido tu aku dh siapkan apa yg patut kan. Sungguh baik hati suami ku. Hiks.

Tp pagi tadi, dia dah makan separuh, dia gi kejut kan aku semula. Siap paksa2, kut2 hari ni aku boleh puasa. Takut aku letih. Lagi kan tak puasa aku letih giler. Ahahaha. AKu letih sbb kepala aku sakit kan kes spek rosak. So, keje aku menguap jer sehari2 di samping sakit kepala. Sbb tu aku letih giler. Haha. Alasan.

Sbb aku malas makan nasik. Aku ambik kurma 3 bijik ngan minum jus oren. Kelas kan menu sahur mek. Bangun2 pagi ni masih bendera jepun. Makanya aku goreng nasik utk dina n danish, termasuk bekal aku sekali lah. Huhu.

Ni aku tgh dok berkira kira mlm nanti nk sahur apa. Takdak idea ni.


Salam sumbangsih
KV & Co

9 ulasan:

Zareda Norman berkata...

Kak zar sahur koboi jer.. makan buah kurma dan susu. Kalau makan berat berat memang rasa loya. tapi Zulaika kena suap nasi dan telur mata..

kak wos berkata...

huwaa.. sama la poblem kita..
saya sampai skang..
tak bley sahor..
bkn takat loya satu hari suntuk jer.. siap bleh kluar isik pewot skalik..
makanyer.. bangon sahor makan korma je la.. sib baik yg tu bleh :)

KV berkata...

kak zar,
best gak telo mata tu.

wos,
sepesen ek kita?

AppleB berkata...

masalah aku kalau bangun sahur kang siang aku dok menguap2 ngantuk giler babas.

bab loya tu takde. tp still la takde selera kalau makan sahur. makan pun buat syarat supaya mak tak bagi syarahan hahahahaha.

tp malam ni aku mcm berkira2 takmo bangun sahur dah..bosan dok lemau disiang hari :P.

HappyIrfa berkata...

adik aku pun sama pesen ngan mu.
xleh makan sahur nanti dia muntah..
aku ok jer,lalu je makan tanpa mengira waktu.hehe

Tijah berkata...

kehkehkehhh. lagi kellass minum oren pagi2. tak saket perut ker nok...

CuTeMiUt78 berkata...

hik..hik..hik.. memang cllaaass sahur ko.. jus oren lagi tu.. klu aku mau dah memulas2 perut dah.. :D

MN berkata...

i memang kena sahur sokmo. kalo tidak, belum tengahari perut dah berbunyi (macam budak2!)

KV berkata...

irfa,
oh.kalu gitu tdk lah aku ni manusia pelik. Haha

tijah,
naseb baik mek tak gastrik tau!

rina,
hak2, pagi ni mek sahur cadbury panas tau! Sudah tukar.

MN,
hehe..kv ok jer tak sahur. Tp segan ngan MIL. ;P