Ahad, 9 Ogos 2009

CINA ITU TELAH MEMERLI KU

Hiks, bukan masalah bangsa. Tp cina tu dah bangsa cina, harus apa lagi mau ku taipkan. Lagi pun mmg aku tak tau nama dia.

Baru sesaat di berlalu aku taip entry ni. Bengang pun ada. Dia mai opis aku nak beli cartridge (eja?) kosong. So, aku tanya berapa ringgit dia nak beli. Dia cakap nak tgk dulu. Pastu pilih2. Model tu tak nak, model ni tak nak. Ngada2. Pastu model2 yg dia nak, dia nak bayar murah sgt.

Aku dh biasa jual cartridge kosong. So, aku tau berapa harga yg boleh jual (org dtg beli kt opis la). Dia offer kalo yg hitam 2 hengget, kalo yg kaler 3 hengget. Kedekut kedaung. So, aku pun tak nak jual. Dia tanya aku biasa jual berapa. Aku ckp ngan dia yg hitam 5 hengget yg kaler 7-8 hengget. So aku takmo la sbb rendah sgt dia offer.

Tp ada sorang opismate aku ni yg nak jual jugak (mamat tu mmg kesempitan duit sokmo). So, lps beli ngan mamat tu, dia perli aku. Nanti u tunggu kawan u dtg, u jual lah yg ni sekali (refer to cartrigde yg dia taknak ambik ngan opismate aku tu). Eh, sibuk plk dia. Suka hati aku lah. hak aku nak jual ke tidak. Ni siap perli bagai.

So, aku cakap ngan dia. "Takpe lah, i jual lah nanti. U tak payah pesan" Dia tersengih sengih keluar dr department aku. Lahabau punya cina. Tak pepasal buat aku bengang oh!


Salam sumbangsih
KV & Co

4 ulasan:

adanz berkata...

macam haram! nak beli brg org murah2.. time nak jual nak mintak kurang sengget pun kedaung!!! nyampah i!!

Mrs LVoe berkata...

kdg2 ade sparuh cina bila beli brg kita nk murah je.. brg dia nk mahal. sigh.

KV berkata...

adanz,
tu ler, kita pun ada hak jgk kan.

sha,
betul3x

Mama-Danish & Sarah berkata...

AKU PERNAH JUAL SEKALI JERK BEKAS CARTRIDGE NI..

LEPAS TU KAN, TAKDE LAGIK DAH CINA DTG NAK BELI CARTRIDGE NI KAT OFIS AKU...