Isnin, 6 Julai 2009

PEKEBUN KECIL

Nenek dan tok cik (moyang lelaki) sibuk ngan kebun kan. Musim buah uols.

Makanya cucu/cicit pun harus lah menyibuk sama. Tambah kemeriahan gitew.

Bila org tua sibuk nak beli boot utk ke kebun, si kecit2 tu pun sibuk nak sama. Malam td selamat duit abah dorang disumbangkan ke kedai berdekatan. Beli boot anak2. Huhu


Danish punya kaler biru. Dulu aku pernah beli satu. Kaler merah. Tp dh ketat dh dan ntah mana danish buang.






Dina lak kaler hijau pucuk pisang. Kemain marah aku snap gambar dia.


Sungguh megah dan bangga sbb ada boot sendiri. Tido pun pakai boot tau!


Eiii...jangan lah ambik gambar!!! Gamak nya gitu lah dia marah kt aku. Hehe. Siap pukul2 digicam lagik. Macam artis dikejar paparazzi.

Salam sumbangsih
KV & Co

16 ulasan:

saya berkata...

amboi..beriya berkebun ye. takpe..berbudi kat tanah tak rugi..dapat habuan banyak dan best walopon lambat sikit. teruskan berkebun, esok2 kalo hasil tu dah terlalu banyak kasi pos sikit kat kl ni.. hehehhee...

Tijah berkata...

somelnya. ada plak boot utk kekanak ek? tak penah aku jmpa tu...

KV berkata...

saya,
mmg pun, berbudi pd tanah akan ada hasilnya.

jah,
erk, kek somban nun takdo eh?

neezareef berkata...

comey ahh

atty's berkata...

lawa ar boot..kanak2 tuh.

Mama-Danish & Sarah berkata...

kemaruk betul dorang ngan boot ni ya sampai tidur pun pakai boot.

zailamohamad berkata...

shomelnya..beli kat kedai mano ni kak?? naseb baik buke warna kuning, kalu tak, jadiklah fua shu kang;-)

bat berkata...

alal tomeinya si Dina tuh weiih kat sini payah nak carik kasut giteww.. hiks..

KV berkata...

neeza,
yg saiz kecik sungguh comel kan?

kakty,
saiz bebudak mmg fancy2 semua.

ain,
kejap jer tu. Pas ni harus hilang teruja.

zaila,
abah dorang beli kt PKT Pasir Tumbuh.

Bat,
takdok eh denun? Nak kirim kah? Ehehe

Mak Su berkata...

boot kunin tak dak?

KV berkata...

maksu,
ada kut? Haha. Nak kirim kah? Leh saing chu kang.

De' Sal berkata...

Anak bujang kak sal dulu pun ada color merah lagi cutee.......tapi sekarang ntah dimana menghilang.

KV berkata...

kak sal,
a'a, merah kan menawan. Dulu pn kv beli kaler merah.

izman berkata...

beli yg kuninglah, baru same ngan pua chu kang.

Arena berkata...

muahahah berie-ie marah sebab snap gambar tuh.. hahhahah

Diana@Mama Adam Mukhriz berkata...

santekkkkkkkkkkkkkk & comel boots tue ..