Ahad, 5 Julai 2009

KEPINGIN IKAN BAKAR

Sbb tk jadi puasa ni ari (opismate aku kenduri kawen anak gadisnya) so aku publish entry makan2 lah. Hehe

Balik dr lata belatan (yg aku silap eja tu) kami singgah di pantai air tawar. Layan anak2 main slides, main buai, main mcm2. Dan sempat gak aku cilok ranting bunga. Maaf yer Majlis Daerah Besut, saya ambil tanpa mintak izin. Sbb takde tuan tiap kali pergi.

Lps melepak kat taman tu, kami beransur balik. Dlm perjalanan melalui tok bali tu, berkira kira suami isteri nak makan apa. So, tertengok restoren ikan bakar yg pernah kami makan dulu (masa tu dina 5 bulan di dlm perut ku). Terus, TINGGGGG, dpt idea. Hik hik. Kalo bab makan, cepat jer dpt idea kan.




Danish sabar menunggu.


Dina yg sibuk nak membuas.


Order ikan siakap bakar. Sekor sorang. Tak main ah syer2, nanti kempunan tak cukup.



Ini aku yg punya, bukan man belon punya tau!



Anak2 kami order nasik goreng yg sungguh kicap. Tp bebudak tu tak nak makan, abahnya terpaksa makan. Aku try jek. Hihi


Itu jer lah yg kami order. Takmo tamak2 sbb masing2 kenkononya diet kan. Makan ikan jer lah. Dan nasik goreng sikit.

Salam sumbangsih
KV & Co

10 ulasan:

De' Sal berkata...

Enaknya ikan bakar terengganu tu,dulu masa dok kg Raja akak selalu makan,sekarang tak sempat nak pegi,hu hu.......

Zareda Norman berkata...

KV

Ikan apa tu? Kat bangi ni pun ada ikan bakar yang maveles.. hehhe

KV berkata...

kak sal,
dulu slalu makan kt kuala besut, tp ari tu makan kat tok bali. Sedap.

zar,
ari tu ada stok ikan siakap jer. So, siakap pun siakap lah. Janji sodap. Hehe

zailamohamad berkata...

sedap sungguh ikan2 ittew..nati balik kg nak g cari r..berapo ya sekor ikan siakap tu??

Nanak berkata...

oh, sedapnya...nyam..nyam..

Mummy Dasy berkata...

kecur tgk sambal ikan bakar tu

KV berkata...

zaila,
kalo kt gerai yg akak makan tu, RM 35 sekilo siap masak. Ok ler tu rasanya kan.

nanak,
nyum..nyum..

Dasy,
tau tak resepi dia?

MaMaMi berkata...

Meks,

soklan cepu, ko ngidam kert?...ngeh²... Tp ikan bakaq tu, mmg xmuleh tahan makmi nengok..aku nk bali ler balik nanti....

KV berkata...

makmi,
eh, aku ngidam sokmo. Asal makanan jer. Wahaha

CikguZue berkata...

salam,
semua menu ni dah masuk dlm list utk di ratah masa balik M'sia nanti...hihi...