Khamis, 2 Julai 2009

NAK PERGI PASAR MALAM TAPI TERSINGGAH DI KEBUN DURIAN DULU

Baca tajuk pun harus korang dh paham apa aku nak cerita kan? Hua hua hua

Nak pergi pasar malam ptg semalam, lalu kut kebun. Saja jer tinjau2, rupa2nya dh gugur buah durian. Hubby suh aku turun pi ambik.

Abih dh turun tu harus lah pusing2 bawah pokok cari buah lain.


Aku kumpul 2-3 tempat sbb tak larat nak bawak byk2. Nanti balik pasar malam hubby gi ambik semula.



Hubby dan anak2 tunggu atas motor jer.


Bukti aku yg mencari durian. Ekekekek.


Naseb baik tak kena gigit pacat. Huhu. Seriau.

Kemain banyak aku kumpul, rupanya byk yg blom elok. Ore kelate kato baru 'buang buruk'. Mebi seminggu dua lg baru blh makan yg elok.


Salam sumbangsih
KV & Co

14 ulasan:

rina berkata...

23julai ni agak2 buang baik dok doyan2 tu... aku n tety nk g serbu ni. hahaha

CuTeMiUt78 berkata...

wah.. KV ada kebun doyan ya.. best ni.. eemmm ni first time buah ke..slalunya klu kat sini.. buang buruk tu.. first time berbuah.. :D

~~ciklinn~~ berkata...

huaaaaaaaaaaa syoknyer KV.... leh kumpul2 doriannnn tu... best2

Zareda Norman berkata...

bes kutip buah kat dusun.. makan dalam dusun pun bes

De' Sal berkata...

SYIOKNYA.........ADA KEBUN DUYAN RUPENYA,ANTAR MAI SINI SATU LORI,HI HI....

mummysya berkata...

amboi!!!!

musim durian nie meriah kannnnn

yaya berkata...

aduhhh.. kak, entry akak ni buat yaya bikin kecorrrr tgk durian tergolek atas tanah tu tau.... campak kat yaya ni kat ampang sebijik 2 bijik leh... ngeee...

J@J@ / Bini The Rock berkata...

KV....tpt jaja dah sesi pengabisan stok...dah tinggal 2 3 bj je atas pokok... tunggu manggis plk lps ni...nyum! nyumm!

neezareef berkata...

alang2 dah terlalu tu ape salah singgah ngap barang sebijik dua..hehe

atty's berkata...

kv pos laju doyan tu kt kty

Mak Su berkata...

mencuri durian? sambil bergumbira? ahaks

Diana@Mama Adam Mukhriz berkata...

wah untungnya ada kebun .. kak MIL & FIL sib ada kebun2 .. byk gugur gak buah .. rezekie tue

F A R Y N berkata...

kak...courier kan durian tu...
huhuhuhuh

KV berkata...

RINA,
balik nanti, kontek2 tau. Buleh set date kalo ada rezeki.

cute,
sini kalo baru belajar gugur mmg buah tak elok dulu. Pastu baru buah yg elok.

ciklin,
syahdu bila tgk durian terguling dlm rumput. Hehe

zar,
a'a, makan2 dlm dusun pun syok ah.

kak sal,
ha, satu lori? Panas kak sal nak ngabihkan tu.

shikin,
hehe..mmg meriah.

yaya,
aduh,,tgn akak mu ini pendek, tak sampai ke ampang. Haha

jaja,
kt sini pun manggis dh masak.

neeza,
tk sempat makan sbb nak cepat gi pasar malam. Balik rumah baru makan. Hihi

kakty,
post office tak terima. Rejek gitu. Akak mai rumah kv je lah!

maksu,
mencuri di kebun sendiri mmg syok dan gumbira. Haha

diana,
at least kalo dh musim tak yah beli kan? Lg pun yok oh tgk durian tergolek bawah pokok.

faryn,
dtg je rumah akak, kita pi kebun jom!