Selasa, 28 Julai 2009

MY EX COURSEMATE

Nak jugak aku publish cerita ni. Kenang - kenangan di hari tua gitu.

Tadi aku ada urusan kt kb. Pergi bank kaedahnya. Lps makan satu restoren nasik ulam sbb member teringin nak makan kt situ. Layan je la.

Tgh aku dok tunggu kenkawan pilih lauk ulam bagai, ada org panggil. Aku konfius gak, sbb bukan jajahan aku kan (hiks, mcm DO lak, perasan aku ni). Tp dua tiga kali namaku di seru, cari punya cari, tergamam aku ada sorang mamat ni mendekati.

Hihi..kawan lama. Masih hensem seperti dulu. Jejaka idaman malaya gelaran kami pada dia. Huhu.;P

Dulu aku segan ngan dia, sbb dia hensem dan aku pulak huduh. So, aku terkurung dalam dunia aku je lah. Dunia budak kampung. Kami dulu tak rapat sgt. Just kenal2 sbb satu kelas je. Tp, bila dh abih belajar, ada gak jarang2 jumpa. Ada lah bertegur sapa. Lagi pun aku ni kdg2 ramah tu over sikit. Tp ikut keadaan la. Hik hik. Sbb tu bila berborak mmg mcm kamceng sgt.

Lps dia create bisnes sendiri aku tak jumpa dia dh. Maklum ler, sibuk. Bisnesman kan. Takde lah aku nak gi jalan2 kat kedai dia walo pun tetiap minggu lalu depan kedai dia. Segan meks tau. Siapa la aku ni. Kan?

Masa reunion ari tu, aku ada gak jemput dia dtg rumah. Tp melalui org lain. Tinggal2 pesan jer. Lg pun aku baru tau satu berita panas ttg dia. Mmg kami terkejut b.e.r.u.k lah bila dgr cerita tu.

Tp tadi aku wat donno pasal berita tu. Kenkononnya aku tatau. So, kami borak2 benda tah pape. Excited lama tak jumpa kan. Hik hik. Tanya khabar pasal baby dia yg baru lahir, pot pet pot pet tah pape jugak. Yg dia sibuk dok ulang dan marah2 campur geram2 aku tak ajak dia malam tu. Aku pun geram jgk sbb aku dh pesan baik punya. Dia tak layan. Kemain lama kami tunggu dia malam tu tak muncul2. So, kami anggap dia tak nak campur geng dah.

Pastu masing2 layan nasik ulam. Meja sebelah2 sbb msg2 dgn geng.

Tgh dok makan, dtg sorang pompuan. Baju kurung tp free hair. Aku ingat org dok lalu lalang. Rupa2 nya dok sebelah dia. Sah, dari gaya dan personaliti pompuan tu mmg aku sahih tu BINI MUDA dia (haha..siap taip huruf besar lg tu). Tu lah cerita panas yg kami tau beberapa minggu lps.

Umur baru 30 dh berbini 2. Adoyaii. Nasib baik tak kawen ngan kenkawan aku tau! Kalo dak merana beb! Dah lah bini tua dlm pantang. Sedih. Mmg aku sedih sbb aku pun pompuan. Bila bini tanya apa kesalahannya, si suami jawab " bini takde salah pape. Suami yg salah. Suami yg gatal.Suami yg jahat." Mudah kan?

Lps makan tu, aku bangun gi meja dia. Dia pun mata tak lepas, asyik pandang aku jek. Agaknya dia segan kut. Borak sikit2, bini muda dia hulur tgn nak bersalam. Aku cam biasa ah. Harus drama jugak. Dan2 tu aku tanya dia sapa. Dgn segan2 tersipu sipu budak tu jawab dia 'gewe' mamat tu. Aku taktau nak respon cemana. Giler ah. So, aku ckp ngan mamat tu, "bertuah nya mu!". Dia balas balik "bini aku". Aku buat2 terkejut. Dia pun marah aku balik, katanya dia gurau jer. Mcm tu pun aku percaya. Kononnya.

Yer lah, berlakon lah depan aku. Selagi korang mampu. Padahal aku dok tgk pompuan tu dok usap2 peha dia (err..lucah ke wei?). Sbb aku tau budak tu student XXXXX (maklumat sahih yg aku dpt before ni). So, mmg sahih la tu bini muda dia.

Aku taktau apa perasaan aku. Dia kawan aku. Yg teraniaya tu pun pompuan macam aku. Mebi ada org boleh bermadu. Tp bagi aku yg jahil ni, mmg sukar nak menerima. Mebi sbb benda ni tak jadi kat aku lg (ya Allah ya Tuhan ku, Kau jauh kan lah aku dari perkara2 sebegini, amin).

Aku sms besfren aku. Yg dulu amat meminati mamat tu. Bertalu talu aku di soal siasat. Haha. Aku cakap ngan dia, "syukur lah mu tak berjodoh ngan dia. Kalo dak, mmg mu merana lah!" Pastu aku reply lagi. "Mmg dia tak pandang kita, sbb kita bukannya lawa. Syukur."


Maaf pada yg hidup bermadu (terutama bini muda). Aku tulis ni hanya untuk kenangan aku dan meluah perasaan aku. Aku just nak tenang kan fikiran. Mcm2 hal yg dok berputar dlm fikiran aku. Terimbau imbau zaman belajar dulu. Aku tau itu dah jodoh dia. Tapi, ntah lah. Menulis di sini sekurang2 nya terluah apa yg terbuku di hati. Sekali lagi maaf di pohon. Kosong - kosong ok.

Sekian.


Salam sumbangsih
KV & Co

6 ulasan:

Mama-Danish & Sarah berkata...

mungkin berkahwin lebih dr satu tu dah ditakdirkan buat dia....

tapi kans, tak kan la depan public pun main usap2 gak.... gila ke hapa.. org laen pun ada laki gak, respect la org sket beb....

CuTeMiUt78 berkata...

alamak... tersentuh emosi aku jap.. rasa cam zzzuuuupppp bila baca n3 ko ni.. sedangkan dugaan pompuan lain kaco laki kita dah rasa cam nak berperang.. ini kan plak berbini dua.. eemmmm bagi aku la.. klu aku kat tmpt bini 1 dia.. klu aku tau.. aku takkan terima kenyataan rasanya..

Mrs LVoe berkata...

ya ALLAH tsentap sha kv. dh ler 1st wife tgh pantang.. minta djauhkn dr sha.

sha x sanggup kv. eventho laki tu mampu biarlah sha tetap gn prinsip sha. i can't share. enough said.

KV berkata...

ain,
mebi dia usap2 tu tak sengaja kut. Maklum la, kena ikut giliran. Sbb kv dok perati tu yg nampak benda pelik2 tu. Hiks

rina,
aku pun mmg takleh nak face benda ni la.

sha,
kv pun tak sanggup berkongsi. Biar lah org ckp apa sekali pun.;(

adanz berkata...

bia la dio... payung mah seksok tu!

KV berkata...

adanz
huhu..kalu tak redha buleh payung mas jugok ko ek?