Khamis, 9 Julai 2009

HIJAU BUMI TUHAN

Lani, aku ngan hubby sibuk nak tanam menanam pokok buah. Pastu masalah tatau nak letak kawasan mana. Ye lah kan, sbb nanti dh besar meninggi masalah plk kalo nak buat pape. Kena tebang ke hapa kan, sayang lah pulak.



Danish dan dina tetap tk ketinggalan menyibuk sama. Haru biru tu biasa ah.




Tanam lg pokok mata kucing. Dah ada 4 pokok.


Pokok ciku.



Pokok pauh mas hitam.



Pokok manggis ni dh lama tanam belakang rumah.




Pokok kuini.


Dina main lari2 dan kejar2 dlm tanaman pisang atuknya.

Sekian.

Salam sumbangsih
KV & Co

14 ulasan:

pB berkata...

Untung orghe ado tanoh

~dARlee zURiS~ berkata...

nie haa..
kawasan umah saya banyak kosong g kak
heheee ;P

HappyIrfa berkata...

wah..dah jadi kebun dah laman umah ko yer.aku takat tanam pokok lada jelah..laman sempit.huhu

KV berkata...

kak pb,
boleh la tanam sikit2 ada ruang.

zuris,
jauhnya nak gi tanam. Haha

irfa,
tanam keliling ngan belakang rumah jer. Kat depan nk wat benda lain. Haha

ina berkata...

bila dah berbuah jgn lupa akak ye.

Mak Su berkata...

wah, bestnya.... :), saya boleh bab makan aje ler

aNIe berkata...

KV...seronok kalau ada tanah...boleh bertanam tanaman...nanti dptlah hasilnya...

arianna adrizal berkata...

wah pokok kuini..
mcm da terbau2 buah kuini ni. hehe

saya berkata...

wahh..tanam pokok buah2an byk2 ye..mana tau satu hari saya tersinggah ke sana dah ada buah yang nak ditelan, hehehhee,..

atty's berkata...

nanti kalo dah dpt hasil.leh buat gathering blogger..

cendawanintim berkata...

rajinnya ko nok..teruskan usaha..

CuTeMiUt78 berkata...

klu tanam pokok buah ni.. best kan klu time dah berbuah..

KV berkata...

ina,
hehe..bila berbuah, jemput dtg makan yek. ;)

maksu,
hehe..kv pun suka makan jugek.

kak anie,
boleh ler tanam sepohon dua.

anne,
akak pun suka sgt ngan kuini. Kalo jumpa org jual, wajib beli tau.

saya,
insyaallah.

atty,
haha..idea best tu!

cuni,
cayok!!

cute,
taim berbuah tu mmg syok ooo!!

Mama-Danish & Sarah berkata...

"dinaaaaa....nape tak pakai selipar yang" abih la cacing masuk dlm kaki dia nanti....

ko tanam pokok banyak2 erk, nanti dah keluar hasil jgn lupa roger2 aku tau...