Rabu, 3 Jun 2009

PEKAN KOBOI, KUALA TAT, THAILAND

Tadi, lesai urusan kat HQ, kami di beri mandat (wah, mandat katanya) untuk mencari hadiah sempena perkahwinan anak salah sorang bos kt opis aku ni.

Puas dok pikir nak beli apa. Kalo nak pi rantau panjang or pengkalan kubur mmg sah2 lah takleh masuk. Musim2 cuti skolah ni mmg jem giler. Jangan cari nahas.

Last2 abg driver cadang kan kami gi seberang ikut pengkalan haram. Haha..teruja aku, Terus laju angguk.


Pemandangan dari tebing malaysia. Hiks. Nampak tak banguna sebelah sana nu? Tu dah thailand lah tu. Kami pergi Kuala Tat. Aku tak pernah sampai sini. Selalu aku gi Munduk ngan Bukit Tar (dkt Bukit Bunga, Jeli). Kuala Tat ni kalo tak silap aku belah Tumpat. Hihi. Aku pun main agak2 je ni. KArang terpesong tajuk, i'm sorii.
Oh, bot ni tgh pusing nak ambik kami.



Nampak tak aku wat garisan sempadan mana tebing malaysia, mana tebing thailand. Sempadannya sungai tu jer.



Ni lah pekan koboi kuala tat. Lengang jer. Takdak org. Lain kali nak kena pergi hari nat dorang. Ahad atau khamis. Baru penuh org dan pelelong pun ramai.


Dah sampai ke situ, harus beli beras kan. Byk beza nya wei.



Dan ini lah yg di cari2.Jugak murah benget kalo nak banding ngan tempat aku. Byk leh jimat.



Sempat menyongket ke kedai tudung. Tapi takde org melelong. Kurang bernasib baik di situ.



aku beli 2 lai ni jek. Hijau lumut dan warna belacan. Kami dpt rege yg best jugak setelah puas tawar menawar.




Kawan aku siap beli bedak anti gatal ni. Ntah, tak berani aku nak pakai.


Bila dah pusing2 tu haruslah kelaparan kan. Singgah satu kedai makan. Best kedai tu sbb anjung dia dalam sungai. Boleh tgk anak2 ikan. Byk sungguh.

Aku order mihun celup yg sungguh sedap sekali.

Lps tu bergegas balik. Ah, lega aku dh sampai opis.;)

15 ulasan:

are berkata...

oh mee celup sedapnyer,xpernh pulak g kuala tat,tp prnh dgr nama tu..

Aku Bukan Bidadari berkata...

tak yah pakai pasport eh?

KV berkata...

are,
kv pun ni lah pertama kali dengar dan pergi. Pengalaman baru.

tiara,
pengakalan haram dik, main redah jer. Tambang perahu ntah bape sen akak tatau. Sbb org lain tolong bayar. haha

jane_doe3328 berkata...

Fuh sakan demo. Teringat 1st time bawak tok laki ambo oghe luar gi seberang Mundok...tok lena dia tido malam tu dok ingat nok masuk Siam cara haram. Hahahha

Zawiyah berkata...

bestnya bihun celup..kalau mi lg akak suka..
berani KV ke belah sana ya? akak tak pernah nak sampai lg..nti leh jd tour guide la.

zailamohamad berkata...

Biso demo..jadik pendatang haram semeta..akak, laki sy ore Tumpat gok..kalu balik kg gak, xsah kalu xg Pengkalan Kubur..heaven wa cakap luuu...

aNIe berkata...

KV...wah!! diberi mandat sampai ke seberang...

Bihun celup tu begitu mengiurkan...!! Yummy!!

pinkiss berkata...

takut ar tgk bedak tu. kang bila dah guna.. gatal lain lak.hahaa..

KV berkata...

jane,
usah kan org luar, org tempatan (aku ler) pun kecut perut.

cza,
berani2 takut. Nak jadi tour guide mmg fail lah. Kv pun org bawakkan. Hehe

zaila,
kami kalo musim cuti skolah mmg tok gi lah kawasan bebas cukai tu. Jem dan mahal. Kena tunggu musim tok cuti.

kak ani,
di berimandat beli hadiah jer, ke seberang tu kami yg pandai2. Haha

pinkiss,
sbb tu akak pun tak berani. Hik hik

Purpleheart berkata...

Beshnye, tapi tak takut ke? tu kan masuk sempadan negara lain kan? Rasa macam nak pi ikut sama aje.. nak rasa keseronokannya..

F A R Y N berkata...

kak..
ada lelaki siam yg kacak dan wangi tak?tlg courier kan..hahaha

Ummibatrisya berkata...

kv

pegi sana secara haram ke halal?

boleh kena tangkap tak?

mee celup tu macam mee sup aje ke?

KV berkata...

sue,
mmg seronok go sanan sbb byk brg murah. Dan penjual nya melayu siam islam. Makanya nak beli ke nak makan ke, tanpa ragu2 dan was2.

KV berkata...

farynn,
ko nak pakej tak? Kat sinun siap ada tok imam yg bertauliah tau!

ummi,
mcm mee sup tapi rasanya lain sikit. Kami masuk tu secara haram. Tak kena tangkap kalo tak beli beras. Boleh dimaafkan. hehe

~LIZA~ berkata...

i teringin btol nak merasa pegi kat area2 sempadan ni :D