Selasa, 23 Jun 2009

MIAW MIAW MIAW SI KUCING

Hehe..bukan nak cerita pasal kucing pun.


Nak menempek pokok mata kucing aku ni ha. Lebat sungguh berbuah na! Syukur! Alhamdulillah. Murah rezeki.




Blom tua, tp bila try dh manis dah. Cuma isi nipis lah. Kena tunggu matang dulu.


Pokok ni benornya hampir2 menemui ajalnya. Nasib baik umur nya pjg. Hubby tanam masa kami dok rumah lama dulu. Dulukan, tanah kami tu jiran2 lalu kut tgh. Bila dah buat rumah baru kami kasi lalu kut tepi. Jadi pokok mata kucing ni sipi2 je ngan jalan. Masa kerja menambun, masuk batu, masuk pasir, lori2 besar lah, habis di redah nya pokok mata kucing aku ni. Sampai patah2 dibuatnya eh. Tp alhamdulillah dah kembali pulih dan tahun ni berbuah sungguh lebat. Ada rezeki nak makan mata kucing kat pokok sendiri.


Dina fisrt time merasa mata kucing yg dipetik sendiri. Punya lah seronok dan excited minah tu. Before ni kalo gi situ otomatik dia akan cakap "acok agih" maksud nya tak masak lagi. Sbb kami tak benarkan dia makan.


Bila dah dibenarkan makan (walopun blom masak bagai) harus lah dia pulun byk2. Haha


Alhamdulillah atas rezeki Allah. Amin.

Salam sumbangsih
KV & Co

8 ulasan:

Mommy Lily berkata...

uihh pokok kecik tu buah bukan main banyak. subur betulll hehe

sedap nye mato kucing

~~ciklinn~~ berkata...

Kv seronoknya keliling umah ada pokok2 buah camni.... umah linn ni batu jer ada ha.... huhuhuhuhuhu

adoii terleljh ayaq liuq ni tau tgok mata kucing itu

Nanak berkata...

uh, jeles..

Tijah berkata...

wui rendahnyer pokok. kalu aku tu...mmg selesai aku kerjakan

Mummy Dasy berkata...

dulu ada gak tp dah jd arwah... buahnye nipis2 jek tp manis... bukan main pulun lagi dak kecik tu

Purpleheart berkata...

Ingat cite pasal kucing tadi..

seronoknya petik buah, pastu terus masuk mulut, isy beshnyee..

Mama-Danish & Sarah berkata...

aku suka mata kucinggg.... tapi tak leh makan banyak-banyak. Sesakk nafas aku..

chik star berkata...

kak,
saya tak penah jumpe pokok mata kucing yg lebt buahnye gni.

sejuk tul tgn org yg tanam ni.
hihi.