Isnin, 1 Jun 2009

CUTI + JALAN = MAKAN

Hari cuti mmg takdak keje lain aku anak beranak. Jalan2 cari makan lah. Wajib tu.

Pagi jumaat pung pang pung pang kt rumah terus siap gi pasar jelawat. Makan nasik dagang. Hihi. Hilang ke mana dah semangat diet aku.

Ptg nya tatau nak gi mana. Last2 gi tesco. Lepak kt foodcourt. Anak2 makan wafer dan ais kerim. Aku laki bini pulun tauhu bakar. Sedap!!


Nyum nyum.



Danish ngan wafer nya.;)



Dina yg comot tgh makan aiskrim. Hehe




Pagi sabtu lak, pung pang pung pang kat rumah, terus siap2 gi pasar jelawat sekali lg. Motif utama nak makan roti canai pusing. Wakaka. Sesdap jer aku buh nama. Tp kan, mmg susah nak cari roti canai kosong yg di pusing (masa membentuknya). Slalu jumpa jenis 4 segi tu. Sama pesen mcm roti telur. Tak sedap lagu tu. Takdak feel makan roti kosong.

Tapi, kat jelawat ada. Kecik cinonet jer. 50 sen satu. Tak sempat aku nak snap gambar eh. Dina n danish berebut rebut. Dah la masa tu hujan lebat giler. Stuck dlm pasar lama gak. Last2 hubby membasahkan diri pi ambik kete. Nak selamat kan anak bini dia. Dah si dina tu meraung sakan keboringan. Adehh..

Sampai2 kt rumah, tgk2 kiri kanan dan belakang rumah banjir. Rumah jiran ku banjir katanya. Seb baik rumah kami tinggi. Lebat sungguh hujan sampai banjir kilat gitew.




Ptg nya, kluar gi kb mall. Motif utama nak beli brg hubby dan beli sweater utk danish. Mamat tu kan kurus keding dah tentu lah penyejuk. Tambah2 lg demam dia asyik on ff jer.

Tgk2 dh malam, terus makan kat food court kb mall. Tu pun lps layan dina main hewan gerak2 tu. Hik hik.


Yee mee sizzling ni aku beli satu plate jer. Tp 4 beranak makan. Haha. Giler kedekut. Tp kan, seb baik tak beli byk. Sbb satu pinggan ni membuatkan 4 org kenyang. Magik kan? Hehe



Danish ngan milo ais nya. Tak nak kongsi dgn adik. Haish!



Dina tgh operasi mengecahkan air.





17 ulasan:

Mas berkata...

Sedapnya sizzling mee. Aku suka noodle bukan yi mee. Kalu noodle best jer bila telan...yi mee rasa cam getah jer kat tekak aku.

KV berkata...

mas,
ntah kalo sizzling aku suka yee mee. Napa tatau. Hihi

jane_doe3328 berkata...

Rindunya nok kelik klate. Huhuhu

KV berkata...

jane,
demo kapong mano?

cendawanintim berkata...

sakan mek gi jenjalan makan2....

KV berkata...

cuni,
mmg gitu lah kerja nya taim cuti

pB berkata...

tegoh poso nieeee

De' Sal berkata...

Sabor2....rindu sangat kat kb mall tu,tunggu yer....

KV berkata...

kak PB,
poso ganti ko?

kak sal,
akan tiba hari nya. Hehe

CuTeMiUt78 berkata...

heh..heh..heh.. makan dan makan an KV.. best gitu

jane_doe3328 berkata...

oghe pasir mah. chomey sokmo gituuu...hahhaha

Zareda Norman berkata...

KV

mengancam giler semua makanan tu tapi sabar, kak zar dalam diet terlampau sekarang ni.. hehehe

kirana berkata...

kelakarnya uka danish dlm troli tu ahhahaha

edyan7 berkata...

lama do'oh dok kelik besut...

hmmm...raya lagi le nampaknye...:(

sedap pulak nampak sizzling ko tu... jap lagi singgah pekena satu dulu... yee mee...huhu!

zailamohamad berkata...

Akak KV dok mano?? Saya pon slalu jugok g pasar Jelawat tu..saya dok Beris Kubur Besar..hihihihi..buleh r g jale2 cari make kat situ..ari khamis ni nak balik kg..beshhnyerrr

KV berkata...

cute,
mkn adalah acara yg best. Hehe

jane,
oh patut ar. Comel gitew.

kak zar,
alahai...kv jgk yg terpesong diet ni. Huhu

ana,
danish kalo ambik gambar sokmo wat muka pelik2

yan,
besut tu kampung sapo? Dekat dh nga opis aku. AKu kt pasir puteh. Sempadan gitew. Hehe

zaila.
akak org pasir puteh tapi bermastautin di peringat. Slalu gi pasar jelawat sbb tak jauh sgt dr rumah. Nanti leh dating makan nasik dagang. Hehe

Mummy Rizq berkata...

aku suka roti canai bulat, tebal & garing sket! best!