Selasa, 12 Mei 2009

TIBA TIBA

Dan tiba2, tekak ku terasa ingin makan telur penyu. Haha

Ni kes kempunan gi teganu tak beli telur penyu lah ni. Kt pasar payang mahal melampau lah pulak sekarang.

So, opismate aku tolong belikan dalam pasar depan opis aku ni jer. Bukannya jauh pun. Hehe


4 bijik ni boleh dpt ngan harga 10 hengget. Ok lah sbb dpt 2.50 sejibik (sengaja terbalik kan ejaan)


Tak sabar nak balik rumah dan rebus dan makan. Tambah2 pulak hubby tak suka makanya sungguh tamak aku makan sorang2. Haha

17 ulasan:

:: HUSNA :: berkata...

kak cmne rs telur penyu eh..
cm telor ayam jgk ke...

Zareda Norman berkata...

KV

akak memang tak mboh ler telur penyu ni..

pernah try member bagi masa kat KT, nyaris jer akak tak terbelahak kat kedai makan tu.. masin hanyir... adussss

KV berkata...

husna,
bukan, telur putih dia mcm telur mentah. Telur kuning dia rasa pelik.

kak zar,
ahahah..hubby kv pun ckp mcm tu.

rina berkata...

camana raso dio ek... x rajin make pn....

Tijah berkata...

wuish. sodap ko tu?

cokolat berkata...

telor penyu tu lemak, kan kak?
pernah makan masa kecik2 dulu...
sedap!

Purpleheart berkata...

Memang sedap telur penyu tapi jangan makan selalu ye.. sian penyu dah hampir pupus.. pesanan dariku, pencinta penyu

Ungku Nor berkata...

respek sebab rebus la bape jam sekali pun, dia tetap takkan keras..hehehe

kakLuna berkata...

apa khasiat2 nya ye?

kaezrin berkata...

aiyoo akak still xleh terima telur penyu ni walau org tganu...tak leh...dunno why..tp oirg cakap sedap

Mama-Danish & Sarah berkata...

patut la penyu makin pupus, kau ropenya bersubahat sama erk??? kv, hang ngidam ke??? kalau ngidam aku maafkan... lain kali ngidam benda lain tau!!!

kirana berkata...

tak penah mkn
rasa lagu mana?

my little family berkata...

telur penyu tu kat pasar khadijah kan ada. xpayah la p sampai pasar payang nuuuun.. hehe..arwah ayah akak cukup suka ni. :-(

Ummibatrisya berkata...

pernah suruh orang beli telur penyu ini

balik rumah, rebus

dah rebus, sorang pun tak berani makan

kesudahannya tong sampah yang maka :)

SUZIE APAI berkata...

semekom...lama tak jengah!

aiseh...balik tganu bulan 6 ni igt nk cari gak la telur penyu..terliur plak tgk! Masa kecik2 dulu pnh la mkn.

i.am.belle berkata...

weih telur penyu??? tak sampai hati ler aku nak makan telur penyu...

rasa mcm apa eh KV?

KV berkata...

hahaha...ramai yg respon pasal telur penyu nih. Ntah la, bagi yg blom pernah rasa, mmg tak boleh telan kut. Sbb ia berlendir. Tapi aku ni sejak keck dok terbiasa makan kan. Tu yg dah sebati ngan jiwa aku. Wahaha. Telur tutung korang penah tgk tak? Penyu sungai. Aku tgh dok ingat2 ni sama ada aku pernah makan dak telur kura2 zaman kecik dulu. Punya lah extreme. Hik hik