Ahad, 24 Mei 2009

MASAK - MASAK UOLS!!

Balik dari pasar minggu harus lah sambung acara masak2. Kang lapar memasing plk kalo aku sambung lepak. Hihi. Aku mmg tabiat sokmo. Kalo hari minggu mmg aku akan masak awal. Sbb nya, boleh lepak tgk tv tanpa rasa bersalah. Kalo terlelap pun tak kisah. Hehe. Taim nak makan, panas kan jer.


Menu pagi (utk lunch ler) jumaat tu adalah: (macam soklan PTK lak ni)

Breast lembu goreng kunyit. Angkat tgn sapa pernah makan? Aku cam biasa ah, makanan aku eksotik semua. Breast lembu ni opismate aku yg kasi. Dah la dpt free aku boleh tertinggal dlm esbok opis lak. Besoknya (jumaat) dh cuti hari minggu. Kalut ptg tu gi opis semula selamat kan breast lembu. Hihi. Bukannya dekat.


Ni lak, belut goreng paprik hentam kromok. Aku leh lupa cemana nak masak paprik. Hik hi. So, aku campur semua bahan. Lantak. Last2 rasa mcm rendang lak plk. Tp tadek daun limau purut. Kurang wangi. Namun hubby suka. Layannn


Dan ni pulak sotong goreng kunyit. Sotong tu best sbb penuh ngan telur. Gemuk2.

Syorga sungguh lunch aku di hari jumaat itew.;P

6 ulasan:

Tijah berkata...

huiii! mmg eksotik menu ko. tapi aku pun sker gak taw. telo lembu, otak lembu, belut, anak lebah, belalang kunyit...sumer benda yg org lain geli nak makan la. hahahha

Mama-Danish & Sarah berkata...

cair air liur aku kv... bkn sbb terliur tp kecur...aku tak leh makan kalau terlampau eksotik.... tek leh nak telannn...

De' Sal berkata...

Rajin sungguh kv masak ye,akak tak pernah makan benda2 camtu, takleh nak telan,geli.....

KV berkata...

tijah,
kita geng!

ain n kak sal,
ahaha..sian lak korang. Geli ek?

jue mj berkata...

apala rasanya mende2 eksotik ni ek, saya pun tak mampu nak telan. hmmmm.... tekak memasing...

rina berkata...

hanya sotong jah rajin makan... yg lg 2 tidak pernah ku make...