Isnin, 18 Mei 2009

IKEA

Dah siap makan tu, kete kami siap ambik peta ngan PR kilang yg kami pegi tu. Nak pegi ikea. Rupa2nya hanya 15 minit dr situ. Tapi. Dlm 15 minit pun sempat jgk kami perasan sesat. Bukan sesat ekceli, cuma konfius. Akhirnya sampai jgk ikea dgn bantuan adik imi. Hiks. Tq Ida!



Maaf kan kejakunan aku yg dah berkurun tak pegi ikea. Eksaited woo!!




Pastu, aku ngan Kak J mcm biasa lah, jalan2 pusing2 tgk barang. Hubby ngan Imi ntah kemana. Tak larat dorang nak ngekor kami. Semua benda aku rasa nak beli. Mengucap2. Haha


Ni troli aku. Tak penuh pun kan. Balik tu, nyesal tak beli periuk yg 3 beradik tu. Alahai..


Sebelum membayar, makan dulu. Rugi ah kalo tak makan makanan idaman. Wakaka.

Chiken wing. Sungguh sedap.


Meat ball dan kek daim. Sbb dh makan lunch td kan, aku ambik set 5 ketul je lah. Pinggan pun budak2 punya. Weh, aku beli pinggan dan cawan tu utk danish n dina tau. Haha. Kemaruk!!


Aku n kak J. Harus lah mencapap getek.

Aku ingat nak beli kek daim sekotak wat bekal. Tp perut dah penuh dan rasa sungguh muak. Nanti kek tu cair lak. Wat rugi jer. So, beli karipap ikea je 12 bjk. Haha. Dtg kl ni mmg aku lupakan terus hasrat diet ku. Dimaafkan lah kiranya. Wakaka

Pastu adik Imi dah sampai. Kami pun gi jln2 the curve. Ingat nak carik weges ke apa. Tp apa2 hal solat dulu. Surau dia mmg best la. Besar selesa dan bersih. Pastu masuk FOS. AKu malas nak beli apa2 kat situ. Imi jer shopping baju.

Pastu kami terus keluar sbb nak elak dgn jem kt KL. Alhamdulillah dalm 20 minit dh sampai ke sogo tanpa sesat walopun was2. Wakaka. Tp Ida tunjukkan kami jalan keluar. Pastu berenti kt stesen minyak dan dia ckp kami kena masuk jalan tu, jalan ni. TQ Ida. mmuaahh.

Dan, kat sogo mmg aku meroyan giler.

7 ulasan:

cokolat berkata...

akak.. ikea dengan umah aku sekangkang kera saja. napa tak bagitau nak kesana? kalo tak bleh berjumpaan manja... :)

- tety - berkata...

huhu mmg harus meroyan kalo kt IKEA & SOGO tuh....
harus mai lg tuh kv... hehehe

KV berkata...

cok,
eh ye ke? Alahai. Kalo ku tahu!! Nnati lah, ada rezki kalo pi ikea plk, akak kontek hang. Leh manja2.

tety,
mmg rasa nak gi plk. Kena arrange ni! Haha

HappyIrfa berkata...

wow hebat.jauh tu gi ikea.aku yg duk sini pun baru gi sekali gi ikea .hehe.

KV berkata...

irfa,
tu pun naseb baik kilang aku pegi tu dah dekat ngn ikea. Kalo dr kl rasa nya tak sampai kut.

mummysya berkata...

harus singgah makan kalo ke IKEA tu....

Spageethi kat sana mmg besh!!!!

Purpleheart berkata...

Besh kan meatball, harus makan..