Isnin, 4 Mei 2009

DRAMA QUEEN

Mcm biasa kalo aku laki bini nak solat maghrib, 2 beradik tu akan tunggu atas katil sambil main. Tetiba dina menangis dan dia tunjuk jari dia sakit. Aku ingat jari dia tertindih ke hapa. Tetiba dia bagitau tgn dia luka.

Hubby gi tgk, terkejut dia tgk jari dina dh berdarah. Bila abah terkejut, si anak pun mula lah melalak sakan. Drama queen betul. Dah siap balut tu terus baring. Nak pegang botol susu pun dan tak boleh. Siap terjongket tgn ke atas. Ajak pi mkn pun tgn dia letak kt blkg pinggang. Kononnya sakit sgt lah tu. Hehe


Jari dia dah berbalut.


Masa ni dah cool sikit. Sayur bendi pun abih nam potong dia makan. Baru teringat blk tgn terluka. Haha


Pastu dia perasan ada serangga warna merah. AKu pun tatau serangga tu nama apa. Tp aku panggil semut merah. Senang nak suruh dina paham.


Ni lah rupa lbh kurang (gambar blurr sbb pakai henfon takdak flash)

Dah takut ngan semut, teringat balik tgn sakit. Meraung lah mintak simpati abah (opsss!! abaikan abah dina yg sheksi itew. Lupa nak edit lah. Ahahaha)


Rupa mohon simpati.


Tapi mmg dia takut giler ngan 'semut merah' tu. 2 hari lps kami dah usik dia, siap mimpi2 tu. Kesian lak, sampai terbawak bawak menangis dlm mimpi. "kuttt!!! emuttt!!" (takut! Semut)

11 ulasan:

Ummibatrisya berkata...

alahai kesiannya :)

takut emut api ye :)

Mama-Danish & Sarah berkata...

nape tangan dina luka? kena pisau ke? ko ni kan, elok2 budak tu tak takut semut, dah jadik takut. pasal apa ko takut-takutkan dia. hambekkk, sapa yang susah skrg? hahaha....

~LIZA~ berkata...

ala syian :(

KV berkata...

ummi,
semut tu jer yg dia takut, benda lain tak takut.

ain,
aku pun tatau tgn dia kena apa. Kami pun puas cari. Tanya dia pun bkn dia boleh jawab.
Bab semut tu, mmg sengaja aku takut kan dia sbb semua benda lain dia tak takut. Semua benda dia wat main.

liza,
ehehe..nanti liza ada anak pun, akan jumpa mcm2 ragam.

Hanisumayyah berkata...

Lepas ni KV dah ada modallah nak takutkan anak gadis yang lasak nih..hehehehe

~dARlee zURiS~ berkata...

laa..nape boleh luka kak?
cian dina..

takut semut?
cam kerengga je ek?
kalu kerengga..saya pun takut
sakit oo gigit

KV berkata...

kak wa,
a'a, at least ada point tak nak kasi dia membuas sgt.

zuris,
akak pun tatau sbb apa tgn dia luka. Puas kami cari sekitar katil tu.

kirana berkata...

nampak sgt berlakon :P ahhaha

Mak Su berkata...

oh... manja abah ler tu :)

KV berkata...

ana,
mmg boleg gi audition minah ni.

maksu,
anak manja abah!

Mas berkata...

aku dulu kalu jumpa semut api...aku tutup laluan dia dengan ubat gigi..mak aku mesti bising...putih2 jer kat dinding.Muahahaha kejam.Ko jangan takut2 kan dia....kekadang budak bole demam tau sebab kita takutkan dia. Cik W suka sangat sergah Nurin..memang lah dia ketawa kekdang dia nangis. Mak aku siap pesan jgn suka terperanjatkan budak.